تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سوی سطح ۴۸٫۴۹ دلار/بشکه کاهش یابد و این موضوع را عدم توانایی قیمت در تثبیت بالای سطح مقاومت ۵۰٫۰۱ تایید کرده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۴۲٫۰۳ (پایین ترین سطح روز ۱۸ مارس) به ۵۲٫۴۸ (بالاترین سطح روز ۲۶ مارس) تشکیل شده است.

در نمودار زیر کاملا به وضوح مشخص است که این سطح جلوی افزایش روز گذشته قیمت را گرفت و از منظر تحلیل تکنیکال این حرکت اصلاحی صرفا به خاطر برخورد قیمت به سطح حمایت ۴۷٫۲۶ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) صورت گرفته بود.

بررسی شمارش امواج الیوت ویو نشان می دهد که کاهش اخیر قیمت از سطح ۵۲٫۴۸ هنوز تکمیل نشده است زیرا این حرکت یا به شکل حرکت سه موجی یا به شکل حرکت پنج موجی تشکیل شده است و تا کنون دو موج اول آن کامل شده است. موج سوم یعنی موج c یا موج iii هنوز ممکن است که بتواند تا نرخهای پایین ۴۷٫۲۶ کاهش یابد.

اما برای امروز اولین هدف قیمت را سطح ۴۸٫۴۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) پیش بینی می کنیم و این در حالی است که حتی اگر قیمت بتواند ۲ ساعته بالای سطح مقاومت ۵۰٫۰۱ تثبیت شود تنها موجب افزایش اندک قیمت به سوی سطح ۵۰٫۹۵ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) شود.

این سطح نیز تنها زمانی تایید می شود که قیمت به بالای سطح ۵۰٫۴۳ برسد. از این رو انتظار داریم، روند حرکت نزولی نفت خام سبک آمریکا تا زمانیکه قیمت پایین سطح مقاومت اصلی ۵۰٫۹۵ دلار/بشکه (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) قرار دارد، باز هم این بار در موج نزولی c یا موج iii ادامه یابد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن امروز به سطح ۵۵٫۸۶ دلار/بشکه کاهش یابد زیرا قیمت نتوانسته خود را بالای سطح مقاومت ۵۷٫۳۶ تثبیت کند.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی (۳) یعنی سومین موج از چرخه پنج موجی تشکیل شده است که از سطح ۶۲٫۸۳ (بالاترین سطح روز ۲۷ فوریه) شکل گرفته است.

براساس امواج الیوت، این موج نزولی هنوز تکمیل نشده است زیرا به احتمال زیاد قیمت نفت برنت در این موج تا سطح ۴۹٫۵۱ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) کاهش خواهد یافت.

با توجه به حرکت اصلاحی دیروز پیش بینی می کنیم که امروز اولین سطح حمایت قیمت بر روی ۵۵٫۸۶ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) باشد و چنانچه این سطح با قدرت شکسته شود زمینه را برای کاهش بیشتر به سطح ۵۴٫۶۵ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) فراهم می آورد.

در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن مقاومت ۵۷٫۳۶ باید منتظر تقویت قیمت به سطح ۵۸٫۲۸ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) باشیم. این موضوع نشان می دهد که همچنان فشارهای نزولی پابرجاست و از این رو تا زمانیکه قیمت پایین سطح مقاومت ۵۷٫۳۶ قرار دارد، تمرکز می بایست بر ادامه روند نزولی به سوی سطح ۵۵٫۸۶ باشیم.

به دلیل بسته شدن قیمت در پایین سطح مقاومت ۵۷٫۳۶ دلار/بشکه معامله گران کماکان متمایل به فروش هستند و از این رو، هرگونه حرکت افزایشی، به معنای فرصتی برای ورود به پوزیشن فروش نفت برنت دریای شمال تلقی می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت