تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز در نمودار قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن کاملا به وضوح مشخص است که قیمت نتوانسته به پایین سطح حمایت ۵۹۵۸ دلار/تن برسد و به خاطر همین پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سوی سطح ۶۰۹۶ اصلاح کند.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج افزایشی ۵۶۲۱٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۱۸ مارس) به ۶۲۹۴٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۶ مارس) تشکیل شده است و برای امروز منتظر می مانیم تا ببینیم حرکت اصلاحی به سطح ۶۰۹۶ ادامه خواهد یافت.

در نمودار زیر واضح و مشخص است که این سطح حمایت باعث اصلاح کوتاه قیمت به بالای سطح مقاومت ۶۰۳۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) گردیده است و این احتمال قویا وجود دارد که این حرکت اصلاحی گسترش یابد و به سطح ۶۰۹۶ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی c) برسد که این موج از سطح ۵۶۲۱٫۵۰ آغاز گردیده است.

چنانچه قیمت به بالای سطح مقاومت ۶۰۹۶ برسد موجب افزایش اندک قیمت به سطح ۶۱۳۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می شود و در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۵۹۵۸ پتانسیل ورود فروشندگان را به سطح ۵۸۷۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) دارد.

در هر صورت برای امروز باید به انتظار شروع حرکت اصلاحی باشیم و با توجه به ناتوانی قیمت جهانی مس در شکست حمایت ۵۹۵۸ فرصتهای جدیدی برای ورود به پوزیشن خرید با هدف ۶۰۹۶ دلار/تن ایجاد خواهد شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی قویا پیش بینی می کنیم که قیمت آن با توجه به حرکت اصلاحی اخیر که از سطح ۱۷۴۵ دلار/تن (پایین ترین سطح روز ۱۲ مارس) آغاز گردیده است گسترش یابد و تا سطح ۱۸۰۷ افزایش یابد.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که این حرکت برگشتی در قالب سه موج تشکیل شده است که تا کنون دو موج اول آن کامل شده است و موج سوم یعنی موج c در حال گسترش به سوی سطح ۱۸۰۷ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) است.

از نظر تحلیل تکنیکال استراتژیک برای اینکه از رسیدن قیمت به سطح ۱۸۰۷ مطمئن شویم می بایست قیمت حتما به بالای سطح ۱۷۹۱ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) برسد.

در حرکت نزولی نیز سطح حمایت قیمت بر روی خط فیبوناچی ۱۷۶۶ (پایین ترین سطح روز چهارشنبه) قرار گرفته است و در صورتیکه این سطح شکسته شود نشان دهنده کامل شدن این حرکت اصلاحی و استمرار موج نزولی است و تنها در این صورت است که می توان هدف نزولی ۱۷۴۵ را پیش بینی کرد.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که حد قیمتی ۱۷۶۶٫۵۰ یک حمایت برای قیمت محاسبه می شود و با ادامه روند اصلاح قیمت آنگاه برای امروز اهداف ۱۸۰۷ و ۱۸۳۱ در پیش رو خواهد داشت که این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۱۰۰ درصدی قرار دارند.

بنابراین مادامی که قیمت آلومینیم آلیاژی در بالای سطح حمایت ۱۷۶۶ باشد می توان به اصلاح قیمت امیدوار بود و شرط شروع صعود قیمت، خروج رو به بالای قیمت و استقرار معنادار آن در بالای ناحیه مقاومتی ۱۷۹۱ دلار/تن است که در نمودار زیر ملاحظه می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم