تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

در شرایطی که روز جمعه بازار انتظار عددی در حدود ۲۴۶۰۰۰ فرصت شغلی ایجاد شده در آمریکا را داشت خبر نهایی ۱۲۶۰۰۰ اعلام شد که بسیار پایینتر از حد انتظار و زیر خط روانی ۲۰۰۰۰۰ بود.  این در شرایطی بود که میزان ماههای گذشته نیز چند هزار عدد به سمت پایین تجدید نظر شده بودند. این عوامل باعث شدند که اونس طلا به بالاترین سطح ۳ هفته گذشته افزایش یابد.

بنابراین تقویت اونس طلا امری کاملا طبیعی بوده و کاملا منطبق با واقعیات فاندامنتالی بازار بوده است. تضعیف NFP این احتمال را افزایش داد که به علت بازار کاری چنین آسیب دیده ، نرخ بهره آمریکا در همان عدد نزدیکی صفر درصد ثابت باقی خواهد ماند.

از آنجایی که طبق قانون اول نیوتون هر تغییری در وضعیت حرکت نیازمند انرژی لازم است بنابراین نرخ بهره ایالات متحده به احتمال قوی تا ماههای ژوئن و حتی سپتامبر ثابت باقی خواهد ماند و از رفتار بازار می توان دریافت که در ناخودآگاه جمعی معامله گران اتفاقاتی افتاده که این اتفاقات هرچه هست به نفع اونس طلا تا سطح ۱۲۲۵ خواهد بود.

از نظر تحلیل تکنیکال نیز امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۱۲۲۵ افزایش یابد که این موضوع را شکسته شدن سطح مقاومت ۱۲۱۶ تایید کرده است. در صورتی که این سناریو محقق شود باید انتظار موج دیگری از تقویت اونس طلا را داشت که احتمالا در کوتاه مدت ۱۲۲۵ و پس از آن سطح ۱۲۳۶ را نشانه خواهد رفت.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح مقاومت ۱۲۱۶ بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۱۱۴۲٫۸۶ (پایین ترین سطح روز ۱۷ مارس) شروع شده است.

مقاومت بعدی قیمت بر روی ۱۲۲۵ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) واقع است و چنانچه این سطح نیز شکسته شود موجب صعود بیشتر قیمت به سطح ۱۲۳۶ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می شود.

در حرکت نزولی تنها به شرط آنکه قیمت تا سطح ۱۲۱۲ برسد، نشانه ای از شکست غلط مقاومت ۱۲۱۶ می باشد که البته انتظار کاهش بیشتر قیمت را نداریم زیرا سطح حمایت قیمت بر روی ۱۲۰۷ واقع شده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی است. بنابراین برای امروز محتمل ترین سناریوی ممکن آن است که قیمت اونس طلا تا سطح ۱۲۲۵ افزایش یابد و شکست این سطح موجب تقویت بیشتر به سوی سطح ۱۲۳۶ شود که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا