تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

در نمودار قیمت نفت خام سبک آمریکا همانطور که مشخص است قیمت با سطح مقاومت ۵۰٫۹۵ دلار/بشکه مواجه است و برای امروز انتظار داریم که به سوی سطح حمایت ۴۸٫۴۹ اصلاح کند.

این سطح مقامت در نمودار زیر بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی و حمایت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۴۲٫۰۳ (پایین ترین سطح روز ۱۸ مارس) به ۵۲٫۴۸ (بالاترین سطح روز ۲۶ مارس) واقع شده اند.

از نظر تحلیل تکنیکال چنین به نظر می رسد افزایش اخیر قیمت از سطح ۴۸٫۱۱ (پایین ترین سطح روز ۲ آوریل) صرفا در جهت گسترش موج برگشتی از سطح ۴۷٫۰۵ (پایین ترین سطح روز ۱ آوریل) باشد.

از آنجایی که حرکت نزولی قیمت از سطح ۵۲٫۴۸ (بالاترین سطح روز ۲۶ مارس) در قالب پنج موج شکل گرفته است، از این رو نباید انتظار زیادی از استمرار این موج برگشتی و اصلاحی داشت.

بدین ترتیب، اگر قیمت نفت خام سبک آمریکا در پایین این سطح مقاومت ۵۰٫۹۵ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) تثبیت شود، اولین نشانه از تایید اتمام حرکت اصلاحی و شروع روند نزولی است.

در چنین وضعیتی فروشندگان نفت با اعتماد به نفس بیشتری وارد بازار خواهند شد و از این رو اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال نفت، موقعیت قیمت را در یک سقف قوی در اطراف خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی نشان میدهند.

این نکته باید برای معامله گران نفت بسیار مهم در نظر گرفته شود چرا که با تکمیل شدن موج b یا ii احتمال از سرگیری سیر نزولی قیمت در موج نزولی c یا iii وجود دارد و بازار را برای کاهش مجدد به نرخ ۴۸٫۴۹ آماده تر خواهد ساخت.

بطور کلی انتظار داریم در نهایت حرکت کاهشی شروع شود اما برای تایید آن می بایست قیمت نفت خام سبک آمریکا در پایین سطح مقاومت اصلی ۵۰٫۹۵ دلار/بشکه تثبیت شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۵۴٫۶۵ دلار/بشکه را دو مرتبه لمس کند که این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که کاهش قیمت از سطح ۵۹٫۷۸ (بالاترین سطح روز ۲۶ مارس) در موج کاهشی (۳) شکل گرفته است که موقتا با سطح حمایت ۵۴٫۲۲ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۵۲٫۵۰ – پایین ترین سطح روز۱۶ مارس – به ۵۹٫۷۸ – بالاترین سطح روز ۲۶ مارس) برخورد کرده است.

با این همه حال این موج کاهشی همانگونه که در چارت زیر دیده می شود از قدرت خوبی برای کاهش بیشتر به سوی سطح ۴۹٫۵۱ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) برخوردار است.

از این رو می توان نتیجه گرفت که نفت برنت تمامی آن چیزی که از اصلاح اخیر قیمت از سطح ۵۴ (پایین ترین سطح روز ۲ آوریل) بدست آورده مجدد از دست خواهد داد و به نرخهای پایین بازخواهد گشت.

سطح مقاومت قیمت نفت برنت دریای شمال نیز بر روی ۵۶٫۱۴ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) دیده می شود که اگر شکسته شود تنها موجب افزایش اندک قیمت به سطح ۵۷ یعنی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی می شود.

از این رو تحولات جدید قیمت نفت برنت را می توان در نمودار پایین مشاهده کرد، خصوصا، پتانسیل حرکت کاهشی به سطح ۵۴٫۶۵ و سپس نرخهای ۵۴٫۲۲ و ۵۳٫۴۹ دیده می شوند که این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی ، ۷۶٫۴ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی دیده می شوند.

بنابراین تا زمانیکه قیمت در زیر سطح مقاومت ۵۶٫۱۴ قرار دارد، این نقطه فرصتی برای فروشندگان خواهد بود تا بار دیگر وارد معامله فروش نفت برنت دریای شمال با تارگت ۵۴٫۶۵ دلار/بشکه شوند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت