تحلیل چشم انداز شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا در هفته جاری

برای شاخصی که ارزش دلار آمریکا را در برابر پایه سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند، یورو ، ین ژاپن ، دلار کانادا ، پوند انگلیس ،کرون نروژ و فرانک سوئیس در حال حاضر شش ارز عمده تشکیل دهنده سبد مذکور هستند پیش بینی می کنیم که در هفته جاری قیمت آن به سطح حمایت ۹۵٫۵۳۳ کاهش یابد که این موضوع را شکسته شدن سطح حمایت ۹۶٫۹۵۳ تایید کرده است.

در نمودار زیر همانطور که دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی از موج افزایشی ۳ که از سطح ۷۸٫۹۰۶ (پایین ترین سطح روز ۸ مه ۲۰۱۴) قرار داشت، تشکیل شده است.

حمایت بعدی قیمت ایندکس دلار آمریکا بر روی ۹۵٫۵۳۳ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) وجود دارد که انتظار داریم در اطراف این سطح موج نزولی فعلی یعنی موج iv پایان یابد.

بعد از کامل شدن این موج می بایست منتظر از سرگیری موج افزایشی در موج v باشیم که می تواند دوباره قیمت را به نرخهای بالاتر یعنی سطوح ۱۰۱٫۳۳۲ و ۱۰۲٫۹۶۸ برساند که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۸۶٫۴ درصدی و ۲۰۰ درصدی قرار دارند.

در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۹۶٫۹۵۳ شکسته شود نشاندهنده آن است که شکست سطح حمایت ۹۶٫۹۵۳ شکست نامطمئنی بوده است و مقاومت ۹۸٫۳۷۲ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) لمس خواهد شد.

از این رو برای این هفته در کوتاه مدت، می توان منتظر ماند تا این حرکت اصلاحی و نزولی ایندکس دلار آمریکا در اطراف خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی تکمیل شود و پس از آن در نرخهای پایین یعنی حوالی همان سطح حمایت ۹۵٫۵۳۳ اقدام به خرید کرد تا دوباره از حرکت افزایشی بعدی منتفع شد.

بنابراین از آنجاییکه احتمال استمرار حرکت صعودی ایندکس دلار آمریکا در میان مدت بیشتر است، می بایست در انتظار بود تا با رسیدن قیمت به سطوح حمایت مستحکم، اقدام به خرید ایندکس دلار آمریکا با تارگتهای ۹۸٫۳۷۲ و بعد از آن ۱۰۱٫۳۳۲ و ۱۰۲٫۹۶۸ نمود که این اهداف را در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

در آستانه انتشار صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا که روز چهارشنبه صورت خواهد گرفت و می تواند چشم انداز مشخصی از تصمیم آتی بانک مرکزی آمریکا در ماه ژوئن مشخص کند، فعلا امروز به خاطر تعطیلی بازارهای اروپا، قیمتها در روندی آرام به حرکت خود ادامه میدهند و در حال حاضر، بازارها ۵۰ درصد پیش بینی می کنند که میزان نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه سپتامبر افزایش داشته باشد، این در حالی است که قبل از انتشار آمار اشتغال آمریکا پیش بینی ها از افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا