تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

پس از افزایش روز گذشته قیمت اونس طلا به سطح ۱۲۲۵ فروشندگان اقدام به بستن پوزیشن های خرید کرده و در نتیجه، حرکت کاهشی و اصلاحی شکل گرفت. در حال حاضر، حرکت قیمت جهانی اونس طلا در روندی خنثی مابین نرخهای ۱۲۰۷ و ۱۲۱۶ قرار دارد و از این رو، تا زمان شروع یک حرکت مشخص، می بایست به انتظار ماند.

در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۱۲۱۶ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) شکسته شود دوباره موجب افزایش قیمت به سطح ۱۲۲۵ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می شود و این در حالی است که اگر در حرکت نزولی سطح حمایت ۱۲۰۷ شکسته شود، منجر به کاهش قیمت به سوی سطح حمایت ۱۱۹۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می شود.

این دو سطح حمایت همانطور که در نمودار زیر مشخص است به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی c قرار گرفته اند که در واقع سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۱۱۴۲٫۸۶ (پایین ترین سطح روز ۱۷ مارس) آغاز گردیده است.

براساس بررسی امواج الیوت، موج c در قالب پنج موج کوچک تشکیل شده که موج چهارم یعنی موج ۴ در اطراف سطح ۱۱۹۶ به کف خود رسید و این موضوع نشان می دهد که قیمت مجدد به سوی کف موج ۴ یعنی اطراف سطح ۱۱۹۶ حرکت خواهد کرد که این بستگی به شکست حمایت مهم ۱۲۰۷ دارد.

از این رو با نگاهی به نمودار پایین می توان کامل شدن الگوی حرکت پنج موجی در قالب موج c را مشاهد کرد که نشان دهنده کاهش انرژی خریداران است و در حال حاضر، قیمت در روندی خنثی به حرکت خود ادامه می دهد تا شاهد شکسته شدن سطح مشخص باشیم.

در این مسیر، سطح ۱۲۱۶ مقاومت اصلی و در حرکت نزولی، سطح حمایت ۱۲۰۷ قرار دارد و شکسته شدن یکی از این سطوح می تواند مسیر حرکت را مشخص کند. در نمودار پایین با توجه به اینکه حرکت پنج موجی قیمت تکمیل شده است، احتمال کاهش قیمت وجود دارد و برای امروز در صورتیکه سطح حمایت ۱۲۰۷ شکسته شود، استاپهای فروش را بالای سطح ۱۲۱۶ قرار می دهیم و بار دیگر تمرکز را به کاهش قیمت تا سطح ۱۱۹۶ معطوف خواهیم کرد.

یادآوری می شود در حرکت صعودی اگر به هر دلیلی سطح مقاومت ۱۲۱۶ دوباره شکسته شود، می توان به انتظار صعود تا بالاترین سطح دیروز یعنی سطح ۱۲۲۵ باشیم و در حرکت نزولی نیز شکسته شدن حمایت ۱۲۰۷ پتانسیل ورود فروشندگان را تا سطح ۱۱۹۶ دارد. از این رو، می توان با صعود قیمت، در نرخ های بالای ۱۲۱۶ اقدام به خرید و در نرخهای پایین ۱۲۰۷ اقدام به فروش نمود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا