تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

در نمودار قیمت نفت خام سبک آمریکا همانطور که مشخص است قیمت با مقاومت ۵۲٫۲۷ دلار/بشکه مواجه است و برای امروز ممکن است پس از یک حرکت اصلاحی کوتاه به سوی حمایت ۵۱٫۰۴ مجدد بتواند این سطح مقاومت ۵۲٫۲۷ را لمس کند.

در نمودار زیر واضح و مشخص است که سطح مقاومت قیمت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی قرار گرفته است که از سطح ۴۲٫۰۳ (پایین ترین سطح روز ۱۸ مارس) شروع شده است.

همانطور که مشاهده می کنید مقاومت ۵۲٫۲۷ توسط مقاومت دیگری که در سطح ۵۲٫۴۸ مماس با خط افقی رسم شده از ۵۲٫۴۰ به ۵۲٫۴۸ (به ترتیب بالاترین سطوح ۵ و ۲۶ مارس) قرار دارد، این منطقه ۵۲٫۲۷ تا ۵۲٫۴۸ را برای نفت تبدیل به مقاومت و رزیستنس مهمی کرده است که برای عبور از آن احتیاج به یک حرکت اصلاحی به حمایت ۵۱٫۰۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) دارد.

روند حال حاضر نفت خام سبک آمریکا روندی صعودی و رو به بالا می باشد ولی در این روند تا زمانیکه پایین سطوح ۵۲٫۲۷ و ۵۲٫۴۸ قرار دارد، قدرت زیادی فعلا دیده نمی شود.

در هر صورت چنانچه سطح مقاومت ۵۲٫۴۸ که مقاومت محکمی برای نفت دیده می شود شکسته شود می بایست منتظر افزایش قیمت به سطح ۵۳٫۵۱ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) بود.

بدین جهت، می توان در نرخهای بالای مقاومت ۵۲٫۴۸ اقدام به خرید نفت خام سبک آمریکا کرد و توجه داشته باشید که سطح حمایت اولیه بر روی نرخ ۵۱٫۰۴ دلار/بشکه قرار دارد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن مقداری به سوی سطح ۵۷٫۰۲ دلار/بشکه اصلاح کند و پس از آن دوباره بتواند سطح مقاومت ۵۸٫۱۷ را لمس کند که این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است افزایش شارپی قیمت برنت از سطح ۵۴ (پایین ترین سطح روز ۲ آوریل) در قالب موج c صورت گرفته است که سومین موج از الگوی نامنظم مسطح می باشد که از سطح ۵۴٫۷۰ (پایین ترین سطح روز ۱ آوریل) شکل گرفته است و این موج در اولین برخورد به سطح مقاومت ۵۸٫۱۷ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) واکنش نشان داده و به نرخهای پایین برگشته است.

به باور ما قیمت نفت برنت در این موج قادر است تا سطح ۵۸٫۸۹ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) دست یابد و به همین خاطر هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی محدود به سطح ۵۷٫۰۲ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) خواهد بود.

در مجموع مشخص است که این حرکت اصلاحی صرفا یک حرکت پول بک به سوی خط روند نزولی می باشد که از سطح ۵۹٫۷۸ (بالاترین سطح روز ۲۶ مارس) رسم شده است و احتمال اینکه این حرکت اصلاحی زودتر یعنی در اطراف سطح حمایت ۵۷٫۴۶ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) متوقف شود زیاد است.

از این رو ورود به معاملات خرید نفت برنت در حوالی حمایت ۵۷٫۰۲ با در نظر گرفتن حد استاپ پایین ۵۵٫۸۷ معقول به نظر می رسد و در صورت ایجاد پتانسیل رشد قیمت نفت برنت تا هدف ۵۸٫۸۹ دلار/بشکه توان رشد خواهد داشت.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت