تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۵۹۵۸ دلار/تن را بشکند و تا حدود سطح ۵۸۷۹ کاهش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

همانگونه که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج افزایشی ۵۶۲۱٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۱۸ مارس) به ۶۲۹۴٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۶ مارس) تشکیل شده است که موقتا مانع از کاهش قیمت به سوی سطح ۵۸۷۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) گردیده است.

برای اینکه از شکست سطح حمایت ۵۹۵۸ مطمئن شویم می بایست قیمت حداقل تا سطح ۵۹۵۰ کاهش یابد. سطح مقاومت قیمت نیز بر روی ۶۰۳۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) دیده می شود که اگر شکسته شود باعث تقویت قیمت به سطح مقاومت بعدی ۶۰۹۶ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی c) می شود که این موج از سطح ۵۶۲۱٫۵۰ شروع شده است.

برای امروز نکته مهم و حائز اهمیت در تحلیل تکنیکال مس ورود قیمت به خط فیبوناچی ۵۰ درصدی می باشد که این قیمت می تواند یک سطح حمایتی قوی برای قیمت مس به حساب آید و شکسته شدن سطح حمایت ۵۹۵۸ یک نشانه خوب برای احتمال شروع روند نزولی قیمت به سطح ۵۸۷۹ می باشد.

بنابراین با توجه به موج نزولی جدید قیمت و موقعیت اندیکاتورها در نمودار مس به نظر میرسد قیمت هنوز متمایل به ریزش است و امکان این وجود دارد که به ترتیب تا سطوح ۵۹۵۸ و ۵۸۷۹ دلار/تن ریزش نماید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح مقاومت ۱۷۹۱ دلار/تن را بشکند و تا سطح ۱۸۰۷ صعود کند و این موضوع را استمرار موج برگشتی قیمت از سطح ۱۷۴۵ (پایین ترین سطح روز ۱۲ مارس) تایید کرده است.

این حرکت برگشتی در قالب سه موج صورت گرفته است و در موج سوم یعنی موج c قرار گرفته است. بررسی سطوح فیبوناچی نشان می دهد که در بیشترین قدرت هدف این موج افزایشی c در حدود سطح ۱۸۳۲ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) می باشد.

به همین خاطر حداقل می توان گفت که احتمال رسیدن قیمت به سطح ۱۸۰۷ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) محتمل به نظر می رسد که برای تایید این موضوع لازم است که سطح مقاومت ۱۷۹۱(خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) شکسته شود.

این در حالی است که در حرکت نزولی شکسته شدن سطح ۱۷۶۶٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۱ آوریل) موجب ریزش قیمت به سطح ۱۷۴۵ می شود که این سناریو فعلا مورد توجه ما نیست.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است افزایش قیمت در موج c هنوز معتبر است و راهبری قیمت را به سمت خطوط بالای فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی بر عهده دارد و خود قیمت نیز در این موج در حال حاضر درگیر با خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی می باشد.

با توجه به تثبیت قیمت بالای سطح حمایت ۱۷۶۶ در حال حاضر قیمت آلومینیم آلیاژی پتانسیل بالایی در قیمت دیده می شود و قیمت آلومینیم آلیاژی به احتمال زیاد هنوز میل به ماندن در شرایط همین موج افزایشی به سوی سطوح ۱۷۹۱ و ۱۸۰۷ دلار/تن را دارد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم