تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز تمایلات افزایشی نفت خام سبک آمریکا در حالی شکل می گیرد که قیمت در سطوح بالا قرار گرفته است و با سطوح حمایت ۵۲٫۴۸ و ۵۲٫۲۷ دلار/بشکه مواجه است و انتظار داریم که مجدد به سطح مقاومت ۵۳٫۵۱ افزایش یابد که این حرکت را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطوح حمایت به ترتیب بر روی بالاترین سطح روز ۲۶ مارس و خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج افزایشی c قرار دارد که در واقع این موج سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۴۲٫۰۳ (پایین ترین سطح روز ۱۸ مارس) شکل گرفته است.

در نمودار زیر دیده می شود که این موج در معاملات روز گذشته توانست موقتا به بالای سطح مقاومت ۵۳٫۵۱ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) برسد که نشاندهنده قدرت موج افزایشی است و هر چند هم اکنون اندکی به سوی سطوح حمایت اصلاح کرده است اما این احتمال نیز وجود دارد که قیمت در این موج حتی تا سطح ۵۷٫۵۰ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) افزایش یابد.

برای امروز پیش بینی می کنیم چنانچه قیمت دوباره به بالای سطح ۵۳٫۵۱ برسد زمینه را برای رشد قیمت به سطح ۵۵٫۰۳ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) فراهم کند. از این رو از آنجایی که قیمت در بالای سطوح ۵۲٫۴۸ و ۵۲٫۲۷ کاملا تثبیت شده است، این به معنای استمرار حرکت صعودی است.

به همین خاطر با در نظر گرفتن سطوح حمایت ۵۲٫۴۸ و ۵۲٫۲۷ احتمال حرکت صعودی نفت بیشتر است، بسته شدن قیمت در بالای سطح مقاومت ۵۳٫۵۱ می تواند به صعود بیشتر قیمت نفت خام سبک آمریکا به سوی سطح۵۵٫۰۳ بیانجامد.

لازم به ذکر است که امروز موجودی ذخایر نفتی سازمان انرژی آمریکا ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران اعلام می شود و انتظار میرود از رقم قبلی ۴٫۸ میلیون بشکه به ۳٫۳ میلیون بشکه تغییر یابد و برای امروز فرصتهای مناسبی را برای خریداران نفت خام سبک آمریکا بالای سطح مقاومت ۵۳٫۵۱ دلار/بشکه فراهم خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت اندکی به نزدیکی سطح حمایت ۵۸٫۱۷ دلار/بشکه اصلاح کند و اگر این سطح با قدرت شکسته شود به سوی حمایت بعدی ۵۷٫۰۲ برگردد و دوباره به سوی مقاومتهای ۵۸٫۸۹ و ۵۹٫۳۳ افزایش یابد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این منطقه مقاومت به ترتیب بر روی خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی و ۱۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی c تشکیل شده است که سومین موج از الگوی نامنظم مسطح می باشد که از سطح ۵۴٫۷۰ (پایین ترین سطح روز ۱ آوریل) شروع شده است.

لازم به ذکر است که برای اینکه از اصلاح قیمت به سوی سطح حمایت ۵۷٫۰۲ مطمئن شویم لازم است که قیمت حتما به زیر سطح حمایت اولیه ۵۸٫۱۷ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) برسد و در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۵۹٫۳۳ شکسته شود موجب تقویت قیمت به سطح ۶۰٫۰۴ (خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی) می شود.

شکسته شدن سطح مقاومت ۵۹٫۳۳ و بسته شدن قیمت در بالای آن، می تواند منجر به صعود قیمت گردد و اکنون درنمودار پایین نوسان نماها از حرکت افزایشی قیمت نفت برنت دریای شمال خبر می دهد و به نظر می رسد که این روند افزایشی در کوتاه مدت ادامه داشته باشد.

بنابراین امروز سطح حمایت قیمت نفت برنت بر روی نرخهای ۵۷٫۰۲ تشکیل شده است، فرصت مناسبی برای ورود مجدد خریداران ایجاد کرده است و شکست سطح مقاومت کلیدی ۵۹٫۳۳ برای رسیدن قیمت به سطح ۶۰٫۰۴ دلار/بشکه است که در نمودار زیر مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت