تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن مجدد سطح حمایت ۵۹۵۸ دلار/تن را لمس کند زیرا حرکت اصلاحی که در برخورد به این سطح حمایت صورت گرفته به پایان رسیده است و قیمت دوباره تحت فشارهای نزولی قرار خواهد گرفت.

در نمودار زیر مشخص است که این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج افزایشی ۵۶۲۱٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۱۸ مارس) به ۶۲۹۴٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۶ مارس) تشکیل شده است که موقتا مانع از ریزش قیمت به سوی سطح ۵۸۷۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) شده است.

بررسی سطوح فیبوناچی نشان می دهد که مقاومت قیمت بر روی ۶۰۹۶ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی c) وجود دارد که این سطح باعث توقف حرکت اصلاحی قیمت از سطح ۵۹۵۲٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۱ آوریل) شده است و به باور ما موج نزولی قبلی که از سطح ۶۲۹۴٫۵۰ آغاز گردیده است مجددا از سرگرفته خواهد شد.

در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۵۹۵۸ با قدرت شکسته شود می تواند زمینه را برای کاهش قیمت به سطح ۵۸۷۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) هموار کند که محتمل ترین سناریوی امروز می باشد که در نمودار زیر ملاحظه می کنید.

از این رو سطح حمایت روز گذشته قیمت در نرخ ۵۹۵۸ همچنان پایدار است و انتظار می رود بار دیگر قیمت برای عبور از این سطح تلاش کند. در ادامه این حرکت، هدف سقوط قیمت جهانی مس تا نرخ ۵۸۷۹ خواهد بود که برای تحقق آن، ابتدا می بایست قیمت از حمایت ۵۹۵۸ دلار/تن با قدرت عبور کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن دوباره سطح ۱۷۶۶٫۵۰ دلار/تن (پایین ترین سطح روز ۱ آوریل) را لمس کند زیرا قیمت موفق به شکست و تثبیت کامل بالای سطح مقاومت ۱۷۹۱ نشده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح مقاومت ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی c سومین موج از چرخه سه موجی است که این چرخه از سطح ۱۷۴۵ (پایین ترین سطح روز ۱۲ مارس) آغاز گردیده است.

عدم توانایی و قدرت قیمت در شکست سطح مقاومت ۱۷۹۱ شک و تردیدهای را در خصوص استمرار موج افزایشی c ایجاد کرده است، هر چند که هنوز تارگت این موج هدف ۱۸۳۲ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) را نشان می دهد.

در حرکت افزایشی در صورتیکه سطح مقاومت ۱۷۹۱ با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت به سوی سطوح ۱۸۰۷ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می گردد و می بایست در سناریوی نزولی به ۱۷۶۶٫۵۰ تجدید نظر کرد.

با این همه حال تا زمانی که قیمت زیر نرخ مقاومت ۱۷۹۱ است، فشار نزولی وجود دارد و چنانکه دیدیم، این فشار موجب سقوط قیمت شده است که می تواند به امتداد کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی تا سطح ۱۷۶۶٫۵۰ دلار/تن بیانجامد که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم