تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن با توجه به آنکه قیمت دوباره به سوی سطح حمایت ۵۹۵۸ دلار/تن نزدیک می شود، پیش بینی می کنیم که بزودی بتواند این سطح را بشکند.

همانطور که در چارت زیر مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج افزایشی ۵۶۲۱٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۱۸ مارس) به ۶۲۹۴٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۶ مارس) تشکیل شده است که مانع از کاهش قیمت به سطح ۵۸۷۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) شده است.

حرکت اصلاحی که در برخورد به این سطح حمایت ۵۹۵۸ رخ داده مجدد به نرخهای پایین بازگشته است که خود این نشاندهنده استمرار موج نزولی قبلی از سطح ۶۲۹۴٫۵۰ می باشد.

سطح مقاومت قیمت بر روی ۶۰۳۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) قرار دارد و چنانچه شکسته شود موجب تقویت قیمت به سوی سطح ۶۱۳۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می شود اما تا زمانی که قیمت در زیر نرخ ۶۰۳۷ است، فشار نزولی بر مس برای شکست سطح ۵۹۵۸ ادامه خواهد داشت.

براساس آنچه که در نمودار زیر دیده می شود قیمت جهانی مس در حال رسیدن به سطح ۵۰ درصدی اصلاحی از صعود ۵۶۲۱ تا ۶۲۹۴ است و این سطح بزودی شکسته خواهد شد و امتداد فشار در زیر سطح ۵۹۵۸ راه را برای سقوط تا نرخ ۵۸۷۸ و ۵۷۸۰ دلار/تن هموار خواهد کرد که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن مجدد پایین ترین سطح روز ۱۲ مارس یعنی سطح ۱۷۴۵ دلار/تن را لمس کند که این موضوع را بررسی سقف سه قلو تایید کرده است.

با توجه به اینکه خط گردن در زیر سطح ۱۷۶۵ شکسته شده است می توان نتیجه گرفت که این الگوی سقف سه قلو (Triple Top) در اطراف سطح مقاومت ۱۸۱۰ ساخته شده است.

براساس اندازه گیری اختلاف قیمت بین سقف و خط گردن هدف نزولی را باید در سطح ۱۷۲۰ پیش بینی کرد که البته برای امروز هدف اولیه بر روی سطح ۱۷۴۵ قرار دارد.

نوسان نماهای آلومینیم آلیاژی اشاره به این دارند که حرکت کاهشی مجدد آغاز شده است و زیر سطح ۱۷۶۷ انتظار می رود، نقاط مناسبی برای ورود مجدد فروشندگان باشد و تمایل برای ادامه حرکت نزولی بیشتر دیده می شود.

این الگوی که در نمودار قیمت آلومینیم آلیاژی بوجود آمده بیانگر از سرگیری روند نزولی قبلی می باشد. سطح مقاومت قیمت نیز بر روی ۱۷۷۹ قرار دارد و تنها شکست این سطح موجب تقویت به سطح ۱۸۰۰ می شود.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است تثبیت قیمت آلومینیم آلیاژی در زیر نرخ ۱۷۷۹ نشانه ی آن است که حرکت اصلاحی از سطح ۱۷۴۵ در همان سطح مقاومت ۱۸۱۰ به پایان رسیده و روند نزولی به سوی سطح ۱۷۴۵ و ۱۷۲۰ دلار/تن مجدداً از سرگرفته شده است که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم