تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

روز گذشته صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا رویداد مهم خبری بازار مبادلات ارز را تحت تاثیر خود قرار داد و در این صورتجلسه مشخص نمود، اعضای بانک مرکزی آمریکا با رای قاطع تصمیم به تغییر لحن مربوط به افزایش نرخ بهره و برداشتن کلمه “صبر” گرفته اند.

این خبر منجر به صعود ایندکس دلار آمریکا به نرخهای بالای سطح مقاومت ۹۸٫۳۷ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) گردید و با انتشار این خبر یورو بیش از پیش تحت فشارهای نزولی قرار گرفت و قیمت آن به زیر نرخهای ۱٫۰۷۵۰ نزول کرد.

اگر خریداران ایندکس دلار آمریکا تمایل به ادامه حرکت صعودی باشند، در نتیجه می بایست سطح ۹۸٫۳۷ پایدار بماند و صعود قیمت به بالای سطح ۹۸٫۷۰ تاییدی بر استمرار این حرکت خواهد بود.

در جفت ارز یورو – دلار آمریکا در معاملات روزانه، فرصت های مناسبی برای فروش به ترتیب در نزدیکی سطوح ۱٫۰۷۹۰ ، ۱٫۰۸۰۰ ، ۱٫۰۸۱۵ ، ۱٫۰۸۲۰ و ۱٫۰۸۳۰ وجود دارد و بهتر است امروز در نزدیکی سطوح ۱٫۰۷۲۵ ، ۱٫۰۷۱۵ ، ۱٫۰۷۱۰ و ۱٫۰۷۰۰ برای تسویه فروش اقدام شود.

با این توضیح، هرچند در طی معاملات روز گذشته، یورو سعی در حفظ قدرت کاذب خود تا سطح مقاومت ۱٫۰۸۸۰  و ۱٫۰۸۸۵ کرده بود، اما با حرکت روز گذشته و سقوط شدید، دور جدیدی از روند نزولی برای آن رقم خورده است. افزایش اختلاف نرخ بهره اوراق قرضه بین آمریکا و آلمان می تواند به سرعت گرفتن روند نزولی یورو کمک بیشتری کند و نیز چنانچه طبق پیش بینی های صورت گرفته، سطح ۱٫۰۷۰۰ نیز شکسته شود باید در انتظار یک سقوط جدی برای یورو باشیم.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است روند کلی حرکت ایندکس دلار آمریکا کاملاً صعودی است زیرا حرکت اصلاحی اخیر قادر به تثبیت در پایین سطح حمایت ۹۶٫۹۵  نگردید. اکنون سرمایه گذاران در انتظار نشانه های محکمی از شروع و استمرار روند احیای رشد اقتصادی هستند که در این صورت، نیاز برای افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن، توجیه پذیر خواهد بود مخصوصا اگر آمار اشتغال بخش غیر کشاورزی ماه آوریل قوی اعلام شود.

در نمودار زیر با توجه به اینکه کف موج نزولی iv در بالای سطح حمایت اصلی ۹۵٫۵۳۳ ساخته شده است، بدین ترتیب، نشانه ها حاکی از آن است که در موج افزایشی v در میان مدت و بلند مدت حرکت قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا به سوی سطوح ۱۰۰٫۱۲ ، ۱۰۱٫۳۳ و ۱۰۲٫۹۶ ادامه خواهد یافت که این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی، ۱۸۶٫۴ درصدی و ۲۰۰ درصدی قرار دارند.

در سایر تحولات و در جفت ارز دلار آمریکا – ین ژاپن امروز بازگشت قیمت به محدوده نرخهای حمایت ۱۱۹٫۸۵ ، ۱۱۹٫۸۰ ، ۱۱۹٫۷۵ و ۱۱۹٫۶۰ الی ۱۱۹٫۵۰ فرصتهای جدیدی برای خرید را فراهم می آورد زیرا خریداران جدیدی در این سطوح نسبت به گرفتن پوزیشن های خرید خود اقدام خواهند کرد و برای امروز نیز به ترتیب سطوح مقاومت ۱۲۰٫۴۵ ، ۱۲۰٫۵۰ ، ۱۲۰٫۸۰ ، ۱۲۰٫۸۵ و ۱۲۱٫۰۰ (استاپ سفارشات فروش) نقطه خوبی برای گرفتن پوزیشنهای فروش است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا