تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم تا زمانیکه قیمت پایین سطح مقاومت اصلی ۱۲۰۵ قرار دارد، به سوی منطقه ۱۱۸۳ و ۱۱۷۳ کاهش یابد که این حرکت را بررسی امواج الیوت تایید کرده اند.

در نمودار زیر مشخص است که این محدوده بین سطوح ۶۱٫۸ درصدی و ۵۰ درصدی از موج افزایشی ۱۱۴۲٫۸۶ (پایین ترین سطح روز ۱۷ مارس) به ۱۲۲۴٫۱۰ (بالاترین سطح روز ۶ آوریل) تشکیل شده است.

به باور ما حرکت اصلاحی که در برخورد به این سطح حمایت ۱۱۴۲ ایجاد شده در سطح مقاومت ۱۲۲۵ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج کاهشی ۱۳۰۶٫۲۰ – بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه به ۱۱۴۲٫۸۶) به پایان رسیده است.

نزدیک ترین سطح حمایت قیمت بر روی ۱۱۹۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) وجود دارد که باعث اصلاح ضعیف قیمت شده است که البته دیروز این حرکت اصلاحی نتوانست خود را به سطح مقاومت ۱۲۰۵ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) برساند.

احتمال اینکه سطح حمایت ۱۱۹۳ دوباره موجب اصلاح قیمت شود کمی بعید است و برای امروز برای اینکه از شکست سطح حمایت ۱۱۹۳ مطمئن شویم می بایست قیمت تا سطح ۱۱۹۰ کاهش یابد تا دستورهای فروش اتوماتیک وارد بازار شوند و در این صورت می توان هدفهای نزولی ۱۱۸۳ و ۱۱۷۳ را پیش بینی کرد.

لازم به ذکر است که تنها در صورت تثبیت کامل قیمت در بالای این سطح مقاومت ۱۲۰۵، بازگشت قدرتمند حرکت صعودی تایید شده و راه برای صعود تا هدف ۱۲۲۴٫۱۰ هموار خواهد شد و این حرکت را بیشتر نگرانی های جدید از احتمال خروج یونان از اتحادیه اروپا می تواند ایجاد کند.

از این رو برای توقف حرکت نزولی، می بایست قیمت در بالای سطح ۱۲۰۵ تثبیت شود. بنابراین برای امروز با قرار گرفتن قیمت در زیر نرخ ۱۲۰۵ و شکسته شدن سطح ۱۱۹۰ حرکت نزولی تایید بیشتری خواهد یافت و این مساله نشان می دهد که تمایل کلی بازار، همچنان فروش اونس طلا را دنبال می کند و در چنین وضعیتی با کاهش قیمت به سطح ۱۱۹۰ فروشندگان با اعتماد به نفس بیشتری با اهداف ۱۱۸۳ و ۱۱۷۳ وارد بازار خواهند شد.

امروز در تقویم اقتصادی آمریکا خبر خاصی منتشر نخواهد شد و موضع گیری بانک مرکزی آمریکا و سخنرانی اعضای ذی نفوذ آن می تواند امیدهای تازه ای را برای افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن به ارمغان بیاورد. سخنرانی امروز جفری لکر رئیس بانک فدرال ریچیموند که ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران در خصوص وضعیت اقتصادی آمریکا است، مورد توجه بازار قرار دارد.

سخنان اخیر دو تن از اعضای بانک مرکزی آمریکا (دادلی و پاول) موجب شده تا توجه سرمایه گذران از مساله کاهش آمار اشتغال بخش غیر کشاورزی روز جمعه به افزایش زود هنگام نرخ بهره در ماه ژوئن معطوف گردد که می تواند افزایش نرخ بهره را به جلو بیاندازد.

در صورتیکه آقای جفری لکر امروز از لحن قوی برای عادی سازی سیاست های پولی بانک مرکزی آمریکا استفاده نماید، ممکن است بازار از افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن امیدوار شده و بار دیگر فشار بر قیمت جهانی اونس طلا آغاز شود مگر آنکه از بالا سطح مقاومت ۱۲۰۵ با قدرت شکسته شود و سناریوی نزولی را موقتا متوقف کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا