تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۵۰٫۵۹ دلار/بشکه را بشکند و تا حدود منطقه ۴۹٫۷۵ و ۴۸٫۷۲ کاهش یابد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی تایید کرده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج افزایشی ۴۷٫۰۵ (پایین ترین سطح روز ۱ آوریل) به ۵۴٫۱۳ (بالاترین سطح روز ۷ آوریل) تشکیل شده است که قبلا هر چند باعث شد که قیمت نفت قوی تر از حد انتظارات اصلاح کند اما دوباره در مسیر کاهشی قرار گرفته است.

با این حال با توجه به اینکه قیمت نفت تمامی حرکتهای اصلاحی خود را از دست داده و به نرخهای پایین کشیده شده است این سطح حمایت ۵۰٫۵۹ چندان حمایت مستحکم و قوی به نظر نمی رسد و احتمال شکست این سطح بسیار زیاد است.

برای امروز چنانچه قیمت به زیر سطح ۵۰٫۳۵ برسد تاییدی در جهت شکست کامل سطح حمایت ۵۰٫۵۹ می باشد که می تواند اهداف نزولی ۴۹٫۷۵ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) و ۴۸٫۷۲ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) را مشخص سازد.

برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح مقاومت ۵۱٫۴۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می باشد و پیش بینی می کنیم که بار دیگر فشارهای نزولی بر نفت آغاز شود.

اکنون حرکت نزولی، جریان مسلط نفت است و در صورت ادامه سقوط و تا هنگامی که سطح مقاومت ۵۱٫۴۳ و ۵۲٫۴۶ پایدار هستند، می توان به انتظار استمرار سقوط قیمت نفت خام سبک آمریکا به سوی سطوح ۴۹٫۷۵ و ۴۸٫۷۲ دلار/بشکه باشیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت برنت دریای شمال بازار لندن تحلیل روز گذشته همچنان معتبر است و دلیلی برای تغییر آن وجود ندارد، به همین خاطر پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن به سطح ۵۳٫۷۹ دلار/بشکه کاهش یابد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این هدف بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج کاهشی ۸۱٫۶۱ (بالاترین سطح روز ۲۱ نوامبر ۲۰۱۴) به ۴۵٫۱۹ (پایین ترین سطح روز ۱۳ ژانویه) تشکیل شده است.

در چارت پایین این سطح حمایت که بر روی ۵۳٫۷۹ قرار دارد هر چند قبلا باعث اصلاح قیمت شد اما قویا انتظار داریم که این حرکت اصلاحی در سطح ۵۹٫۲۷ (بالاترین سطح روز ۷ آوریل) به پایان رسیده باشد که این سطح بسیار نزدیک به سطح ۵۹٫۱۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می باشد.

عدم توانایی قیمت در شکست سطح مقاومت ۵۹٫۱۰ خود بیانگر تشکیل سقف دو قلو می باشد که تاییدی در جهت تکمیل شدن حرکت اصلاحی آغاز شده از سطح ۵۲٫۵۷ (پایین ترین سطح روز ۱۷ مارس) می باشد.

در حرکت صعودی نیز شکسته شدن سطح مقاومت ۵۹٫۱۰ و صعود قیمت به بالای سطح ۵۹٫۲۷ موجب صعود قیمت به سطح ۶۳٫۴۰ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود.

بنابراین همانطور که مشاهده می کنید به نظر می رسد تا زمانیکه قیمت نفت برنت دریای شمال پایین سطح مقاومت فیبوناچی ۵۹٫۱۰ دلار/بشکه قرار دارد، تمایل به فروش نفت همچنان از اولویت های معامله گران است و نفت برنت همچنان کالای ضعیف بازار باقی خواهد ماند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت