تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت بین محدوده خنثی ۵۹۵۸ و ۶۰۹۶ دلار/تن باشد و تا هنگامی که قیمت یکی از سطوح حرکت خنثی را نشکند، حرکت مابین این سطوح ادامه خواهد داشت.

در نمودار زیر مشخص است که این سطوح خنثی بین خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج افزایشی ۵۶۲۱٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۱۸ مارس) به ۶۲۹۴٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۶ مارس) و خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی c تشکیل شده است.

پس از پایان یافتن این حرکت خنثی به احتمال زیاد شاهد کاهش شدید قیمت خواهیم بود که البته تنها شکست سطح ۵۹۵۸ منجر به کاهش مس به سطح ۵۸۷۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می شود.

این در حالی است که در حرکت افزایشی شکسته شدن سطح مقاومت ۶۰۹۶ تاییدی در جهت کف دو قلوی کوچک می باشد که می تواند هدف ۶۱۹۶ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) را نمایان سازد.

از این رو در حال حاضر حرکت قیمت در روندی خنثی قرار دارد و تا زمان شروع یک حرکت مشخص، می بایست به انتظار ماند که این حرکت خنثی را در نمودار زیر مشاهده می کنید.

بنابراین می توان نتیجه گرفت تا زمانیکه یکی از این سطوح شکسته نشود، می توان در سطوح بالا و در نزدیکی سطح مقاومت ۶۰۹۶ اقدام به فروش و در نرخهای پایین در نزدیکی سطح حمایت ۵۹۵۸ دلار/تن وارد پوزیشن خرید شد و از این روند خنثی استفاده کرد مگر آنکه یکی از سطوح فوق با قدرت شکسته شود و جهت قیمت مشخص گردد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۱۷۵۷ دلار/تن را بشکند و اگر این سطح شکسته شود منجر به کاهش قیمت به سطح ۱۷۴۵ می شود که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

این بررسی سطوح فیبوناچی براساس کاهش قیمت از سطح ۱۸۳۳ (بالاترین سطح روز ۲ مارس) به ۱۸۱۰ (بالاترین سطح روز ۲۰ مارس) تشکیل شده است که هدف قیمتی ۱۷۲۵ را نشان می دهد.

الگوی سقف سه قلو قیمت که در اطراف سطح ۱۸۱۰ ساخته شده است تا حد زیادی تایید شده است که این موضوع نیز هدف نزولی ۱۷۲۵ را مشخص ساخته است.

نزدیک ترین سطح حمایت قیمت بر روی ۱۷۵۷ واقع شده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی دیده می شود و این سطح موقتا مانع از کاهش قیمت به سوی سطح ۱۷۴۵ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) شده است.

در حرکت صعودی نیز شکسته شدن سطح ۱۷۶۸ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) تنها موجب افزایش اندک قیمت به سطح ۱۷۷۸ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می شود.

اگر بخواهیم بر اساس نشانه‌های تکنیکال نمودار قیمت آلومینیم آلیاژی قضاوت کنیم، در صورت ایجاد این پتانسیل برای کاهش، انتظار داریم قیمت بزودی سطح حمایت ۱۷۵۷ را بشکند و تا سطح ۱۷۴۵ دلار/تن کاهش یابد که در نمودار زیر دیده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم