تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح مقاومت ۵۲٫۶۰ دلار/بشکه را لمس کند و اگر این سطح با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت به سطح ۵۴٫۱۴ می شود.

در نمودار زیر مشخص است که این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی c قرار دارد که سومین موج از یک الگوی نامنظم فلت می باشد که از سطح ۴۳٫۵۸ (پایین ترین سطح روز ۲۹ ژانویه) شروع شده است.

از نظر تحلیل تکنیکال این موج از پنج موج کوچک تشکیل شده که ما هم اکنون در موج صعودی ۵ قرار داریم که این موضوع می تواند روند صعودی نفت را بیشتر به جلو هدایت کند.

طبق بررسی امواج الیوت، در نمودار زیر این موج افزایشی ۵ به سوی سطوح ۵۴٫۱۴ و ۵۵٫۰۹ در حرکت است و این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی و ۱۲۳٫۶ درصدی قرار دارند.

سطح حمایت قیمت بر روی نرخ ۵۱٫۱۷ تشکیل شده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی وجود دارد که اگر به هر دلیلی این سطح شکسته شود موجب کاهش قیمت به سطح ۵۰٫۱۱ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می شود.

بدین ترتیب باید منتظر ورود احتمالی قیمت به ناحیه بین ۵۴٫۱۴ و ۵۵٫۰۹ یعنی ناحیه بین دو سطوح ۱۱۴٫۶ و ۱۲۳٫۶ درصدی در فیبوناچی باشیم و سپس نمودار قیمت مجددا باید مورد بازبینی قرار گیرد.

ذکر این نکته لازم است که همگی نقاط یاد شده برای قیمت نفت خام سبک آمریکا ساپورت‌ها و مقاومت های مهمی به حساب می‌آیند و در صورتیکه سطح مقاومت ۵۴٫۱۴ نیز شکسته شود این امر تا زمانیکه قیمت بالای سطح حمایت ۵۱٫۱۷ دلار/بشکه قرار دارد، به تقویت بیشتر نفت خام سبک آمریکا کمک خواهد کرد که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح مقاومت ۵۹٫۳۲ دلار/بشکه را لمس کند و با توجه به حرکت افزایشی اخیر قیمت هدف نزولی قبلی در سطح ۵۳٫۷۹ دیگر مورد توجه نیست و در واقع این هدف ۵۳٫۷۹ فعلا نقض شده است.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که قیمت در موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی قرار گرفته است که این موج از سطح ۴۵٫۱۹ (پایین ترین سطح روز ۱۳ ژانویه) تشکیل شده است.

بررسی سطوح فیبوناچی نشان می دهد که سطح مقاومت قیمت بر روی ۵۹٫۳۲ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) واقع شده است که مانع از رسیدن قیمت به سوی سطح مقاومت بعدی یعنی سطح ۶۱٫۴۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) شده است.

در نمودار پایین نوسانات اخیر قیمت از روز ۲۶ مارس به این سو در یک الگوی مثلث شکل گرفته است که تبدیل به یک الگوی ادامه دهنده افزایشی شده است که نشان از قدرت خرید قیمت می باشد.

در حرکت نزولی نیز سطح حمایت ۵۶٫۷۲ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) دیده می شود و اگر این سطح نیز شکسته شود زمینه را برای کاهش قیمت به سطح ۵۵٫۱۲ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) هموار می کند.

در هر صورت برای امروز قیمت از سطح ۵۲٫۵۳ حرکت صعودی مجددی خود را آغاز کرده است و هم اکنون در بالای سطح ۵۶٫۷۲ قرار دارد که این موضوع از احتمال افزایش قیمت به سطح مقاومت ۵۹٫۳۲ دلار/بشکه خبر می دهد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت