تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن در روند خنثی ۵۹۵۸ و ۶۰۹۶ دلار/تن کماکان ادامه دارد و قیمت مابین این سطوح در نوسان است و شکست یکی از سطوح فوق جهت امروز مشخص خواهد کرد و تا هنگامی که یکی از این دو سطح شکسته نشود، روند خنثی ادامه دار خواهد بود.

در نمودار زیر این محدوده خنثی بین خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج افزایشی ۵۶۲۱٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۱۸ مارس) به ۶۲۹۴٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۶ مارس) و خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی c قرار دارد.

به باور ما این محدوده خنثی می تواند تبدیل به یک الگوی ادامه دهنده و کاهش قیمت شود زیرا روند نزولی قبلی مس کاهشی بوده است. با این حال برای اینکه از کاهش قیمت به سطح ۵۸۷۹ اطمینان پیدا کنیم باید حتما قیمت به پایین سطح حمایت ۵۹۵۸ برسد.

این در حالی است که در حرکت افزایشی شکسته شدن سطح مقاومت ۶۰۹۶ تاییدی درجهت تشکیل کف دو قلو خواهد بود که می تواند هدف ۶۱۹۶ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) را نمایان سازد.

به همین خاطر در حال حاضر، حرکت قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن در روندی خنثی قرار دارد و از این رو، تا زمان شروع یک حرکت مشخص، می بایست به انتظار ماند.

برای امروز نیز پیش بینی می کنیم که قیمت در روندی خنثی محبوس بماند اما باید توجه داشت که در مجموع حرکت نزولی قیمت به نفع فروشندگان است و باید به انتظار شکست سطح حمایت ۵۹۵۸ باشیم. همانطور که اشاره شد در محدوده پایین این سطح حمایت ۵۹۵۸ فرصتهای جدیدی برای ورود به پوزیشن فروش مس با هدف ۵۸۷۹ دلار/تن ایجاد خواهد شد که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی با توجه به بررسی سطوح فیبوناچی و سقف سه قلو پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۱۷۴۵ دلار/تن کاهش یابد.

در نمودار زیر مشخص است سقف سه قلو در اطراف سطح مقاومت ۱۸۱۰ تایید شده است که هدف نزولی ۱۷۲۵ را نمایان می سازد.

این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج نزولی ۱۸۳۳ (بالاترین سطح روز ۲ مارس) به ۱۷۴۵ (پایین ترین سطح روز ۱۲ مارس) و ۱۸۱۰ (بالاترین سطح روز ۲۰ مارس) تشکیل شده است.

نزدیک ترین سطح حمایت قیمت بر روی ۱۷۵۷ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) قرار دارد و اگر این سطح شکسته شود سیگنال فروش به سطح ۱۷۴۵ را تایید خواهد کرد.

این در حالی است که در حرکت صعودی شکسته شدن سطح مقاومت ۱۷۶۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) تنها موجب افزایش محدود قیمت به سطح ۱۷۷۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می شود.

در نمودار زیر نیز مشخص است که فروشندگان همچنان کنترل اصلی قیمت را در دست دارند و قیمت در حال کاهش به سطح ۱۷۵۷ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) است که در صورت عبور قیمت از آن، راه برای کاهش بیشتر قیمت آلومینیم آلیاژی تا سطح ۱۷۴۵ دلار/تن هموار خواهد شد که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم