تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای اونس طلا مهمترین وضعیت حرکت قیمت فعلا در روندی خنثی مابین نرخهای ۱۱۹۳ و ۱۲۱۲ است تا یکی از سطوح فوق شکسته شود و جهت قیمت مشخص گردد.

از این رو با توجه به تغییر و تحولات تکنیکی و فاندامنتالی برای امروز شکسته شدن سطح ۱۱۹۳ فرصتی را برای ورود به پوزیشن های فروش با هدفهای ۱۱۸۳ و ۱۱۷۳ فراهم خواهد آورد و از این رو چنانچه امروز سطح ۱۱۹۳ شکسته شود، می بایست استاپهای فروش را در بالای سطح مقاومت اصلی ۱۲۱۲ قرار داد.

به باور ما این احتمال وجود دارد که با رسیدن قیمت به پایین سطح ۱۱۹۳ بار دیگر تقاضا برای فروش شکل گیرد و قیمت از این سطح عبور کند. همچنان بر این باوریم که روند اصلی نزولی است و از این رو، مترصد برای رسیدن قیمت به سطوح مناسب برای ورود به پوزیشن فروش پایین سطح ۱۱۹۳ هستیم.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است عدم توانایی خریداران برای شکستن سطح مقاومت ۱۲۱۲ این گمانه را تقویت می کند که حرکت اصلاحی از سطح ۱۱۹۳ به پایان رسیده است و حرکت نزولی پرقدرت ادامه خواهد داشت و از این رو انتظار داریم که فروشندگان قیمت را تا سطوح ۱۱۸۳ و ۱۱۷۳ پایین بکشانند و این بدان معنی است که فروشندگان نسبت به خریداران برتری بیشتری دارند.

در حال حاضر، جو روانی بازار پس از سخنان چند تن از اعضای بانک مرکزی آمریکا در انتظار یافتن نشانه هایی از افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن است و در صورت تایید این موضوع، احتمال شروع دور جدیدی از سقوط اونس طلا بعید نخواهد بود.

امروز دو خبر بسیار مهم در ایالات متحده آمریکا منتشر خواهد شد که تحلیلگران برای آینده نرخ بهره بانکی در این کشور بدانها توجه خاصی خواهند داشت.

امروز شاخص PPI یا میزان تورمی که تولید کنندگان در سبد خرید کالاهای خود در ماه گذشته با آن مواجه بودند، اعلام خواهد شد. در واقع این شاخص تعیین کننده قیمت در سطح تولید کننده است، قبل از آنکه کالا به دست مصرف کننده برسد.

شاخص مهم دیگر که امروز اعلام می شود خرده فروشی است و این دو مهمترین شاخصهای تعیین کننده میزان تورم و مصرف آمریکا بشمار می روند که برای تعیین نرخ بهره بسیار کلیدی و مهم است.

با توجه به اینکه امروز در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران پیش بینی می شود شاخص خرده فروشی آمریکا به میزان ۱٫۱%+ و شاخص اصلی خرده فروشی به میزان ۰٫۷%+ رشد یابد و همچنین برای شاخص قیمت تولید کنندگان انتظار می رود به میزان ۰٫۳%+ افزایش یابد، برای قیمت جهانی اونس طلا هنوز هم بر این باوریم که جریان اصلی قیمت در روندی نزولی است و هم اکنون این انتظار وجود دارد که زیر سطح ۱۱۹۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) فروشندگان باز خواهند گشت و در انتظار تحولات بازار خواهیم بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا