تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح مقاومت ۵۳٫۱۰ دلار/بشکه را مجدد لمس کند و اگر این سطح شکسته شود موجب تقویت قیمت به سطح ۵۴٫۱۴ می شود.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی ۴۲٫۰۳ (پایین ترین سطح روز ۱۸ مارس) به ۵۴٫۱۳ (بالاترین سطح روز ۷ آوریل) تشکیل شده است که دیروز مانع از افزایش قیمت به سوی سطح ۵۴٫۱۴ گردید و این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی c قرار دارد.

از منظر تحلیل تکنیکال، در نمودار زیر این موج سومین موج از الگوی نامنظم فلت (flat) است که از سطح ۴۳٫۵۸ (پایین ترین سطح روز ۲۹ ژانویه) صورت گرفته است که مشاهده می کنید.

این موج از پنج موج کوچکتر تشکیل شده که موج کنونی ۵ می تواند قیمت را تا حدود منطقه ۵۴٫۱۴ و ۵۵٫۰۹ بالا بکشاند و این سطح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی و ۱۲۳٫۶ درصدی واقع شده اند.

در نمودار زیر این طور به نظر می رسد که نوسانات اخیر قیمت نفت را دو خطوط از سری فیبوناچی تحت کنترل خود قرار داده اند. سطح حمایت قیمت نیز بر روی ۵۱٫۴۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) دیده می شود و اگر به هر دلیلی این سطح شکسته شود موجب کاهش قیمت به سوی سطح ۵۰٫۱۱ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می گردد.

در هر صورت برای امروز کسانی که انتظار استمرار حرکت صعودی دارند می باید به این نکته توجه کنند که در نمودار ساعتی تا زمانیکه قیمت بالای سطح حمایت ۵۱٫۴۳ قرار دارد، الگوی صعودی در موج c یا موج ۵ تشکیل شده است و اگر سطح مقاومت ۵۳٫۱۰ شکسته شود، می تواند به شروع حرکت افزایشی قیمت نفت خام سبک آمریکا به سطح ۵۴٫۱۴ دلار/بشکه بیانجامد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح مقاومت ۵۹٫۵۲ دلار/بشکه را تاچ کند و در صورتیکه این سطح شکسته شود موجب تقویت قیمت به سطح ۶۱٫۲۲ می شود.

این سطح مقاومت همانطور که در نمودار زیر مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی c قرار دارد که این سومین موج از موج بزرگتر C می باشد که از سطح ۵۲٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۱۶ مارس) شکل گرفته است.

در نمودار زیر سطح مقاومت دیگری در نرخ ۵۹٫۳۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C) قرار دارد که این منطقه ۵۹٫۳۰ تا ۵۹٫۵۲ را تبدیل به مقاومت و رزیستنس جدّی کرده است.

این دو سطوح مقاومت عاملی اصلی اصلاح قیمت نفت برنت از سطح ۵۹٫۵۴ (بالاترین سطح روز گذشته) بوده است. بخشی از موج C در قالب یک الگوی مثلث شکل گرفته است که می تواند تبدیل به یک الگوی ادامه دهنده صعودی شود و این به معنای آن است که احتمال صعود قیمت به بالای سطح مقاومت ۵۹٫۵۲ زیاد است.

در حرکت نزولی نیز سطح حمایت قیمت بر روی ۵۷٫۶۱ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج کوچک c) می باشد که اگر به هر دلیلی شکسته شود منجر به کاهش قیمت به سوی سطح ۵۶٫۷۶ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می شود.

با این حال با توجه به ملاحظات تکنیکی این احتمال قویاً وجود دارد که حرکت افزایشی قیمت نفت برنت دریای شمال به سطح ۵۹٫۵۲ دلار/بشکه امتداد بیشتری داشته باشد که این موضوع می تواند حرکت افزایشی نفت برنت را بیشتر کند و این هدف در نمودار زیر مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت