تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که سطح حمایت ۵۹۵۸ دلار/تن شکسته شود و قیمت تا محدوده ۵۸۷۹ و ۵۷۸۰ کاهش یابد.

در نمودار زیر مشخص است قیمت این فلز در طی چند روز گذشته در محدوده خنثی بین سطوح ۵۹۵۸ و ۶۰۹۶ قرار گرفته است که این محدوده رنج بین سطوح فیبوناچی ۵۰ درصدی از افزایش ۵۶۲۱٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۱۸ مارس) به ۶۲۹۴٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۶ مارس) و خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی c تشکیل شده است.

با نزدیک شدن قیمت به سطح ۵۹۵۸ چنین به نظر می رسد که حرکت خنثی در حال اتمام است و برای امروز چنانچه قیمت به سطح ۵۹۴۰ کاهش یابد تاییدی در جهت شکست کامل سطح حمایت ۵۹۵۸ خواهد بود که می تواند هدف نزولی ۵۸۷۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) یا ۵۷۸۰ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) را نمایان سازد.

از این رو برای امروز ممکن است بازار از افزایش به بالای سطح مقاومت ۵۹۵۸ نیز ناامید شده و بار دیگر فشار بر قیمت مس آغاز شود. تغییر و تحولات قیمت که در نمودار یک ساعته شاهد آن هستیم فعلا در روندی خنثی اما تمایل به حرکت نزولی را نشان می دهد.

در حال حاضر همانطور که در نمودار زیر مشخص است قیمت دقیقا با سطح ۵۰ درصدی فیبوناچی یعنی سطح حمایت ۵۹۵۸ دلار/تن درگیر است و پیش بینی می شود با شکست این سطح حرکت قابل توجهی برای کاهش از خود نشان دهد که در نمودار زیر مشخص است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز در نمودار قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن فعلا در محدوده رنج ۱۷۵۷ و ۱۷۷۸ دلار/تن در نوسان است و خروج قیمت از این منطقه جهت قیمت را مشخص خواهد کرد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این منطقه خنثی بین خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۱۸۱۰ (بالاترین سطح روز ۲۰ مارس) تشکیل شده است که براساس نزول قیمت از سطح ۱۸۳۳ (بالاترین سطح روز ۲ مارس) به ۱۷۴۵ (پایین ترین سطح روز ۱۲ مارس) می باشد.

برای امروز در حرکت نزولی چنانچه قیمت به زیر سطح ۱۷۵۷ برسد تاییدی در جهت استمرار موج نزولی قیمت به سوی سطح ۱۷۴۵ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می باشد و این در حالی است که اگر از بالا سطح مقاومت ۱۷۷۸ شکسته شود موجب تقویت قیمت به سطح ۱۷۹۰ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می شود.

تمایل بازار بیشتر کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی را نشان می دهد که این موضوع را بررسی الگوی سقف سه قلو در اطراف سطح ۱۸۱۰ تایید کرده است. اگر انرژی جدیدی در قیمت به بالای سطح مقاومت ۱۷۷۸ ایجاد نشود، آنگاه قیمت چاره‌ای جز ریزش تا قیمتهای پایین تر نخواهد داشت.

بدین ترتیب در کوتاه مدت تا زمانیکه قیمت پایین سطح مقاومت ۱۷۷۸ قرار دارد، ورود به پوزیشن خرید آلومینیم آلیاژی منطقی به نظر نمی رسد و قیمت متمایل به رسیدن به سطوح جدید حمایتی در نقاط ۱۷۴۵ و ۱۷۲۵ خواهد بود.

بنابراین در حال حاضر، حرکت قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن در روندی خنثی بین سطوح ۱۷۵۷ و ۱۷۷۸ دلار/تن قرار دارد و از این رو، تا زمان شروع یک حرکت مشخص، می بایست به انتظار ماند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم