تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

بله بار دیگر ادامه حرکت نزولی یورو و این بار سقوط قیمت یورو در مقابل ین ژاپن به نرخهای جدید در طی ۲ ساله گذشته… ارزش ین ژاپن پس از آنکه مقامات ژاپن به مداخله لفظی در بازار اقدام کردند در مقابل دلار آمریکا و سایر ارزهای اصلی تقویت شد بطوریکه در برابر یورو به بالاترین سطح ۲ ساله گذشته و در برابر فرانک سویس به بالاترین سطح ۲٫۵ ماهه گذشته رسید.

آقای کویچی هامادا ، مشاور اقتصادی نخست وزیر شینزو آبه گفته است، نوسانات بازار ارز یکسویه بوده و از سطح ۱۲۰ برای زوج دلار- ین ژاپن ابراز نگرانی نمود و اعلام نمود که سطح ۱۰۵ عدد مناسبی است.

چنین موضعی از سوی مقامات ژاپنی چندان بعید نیست و ممکن است در صورت اتخاذ رویکرد دخالت بانک مرکزی ژاپن برای تعدیل نرخ برابری دلار- ین ژاپن شاهد شروع و امتداد حرکت اصلاحی باشیم.

از این رو، گمان می رود که تا رسیدن قیمت به بالای سطح ۱۲۰ اقداماتی از سوی دولت برای متوقف کردن حرکت نزولی ین ژاپن صورت گیرد و برای امروز نیز در زوج دلار آمریکا – ین ژاپن سفارشات فروش به ترتیب در سطوح ۱۲۰٫۲۵ ، ۱۲۰٫۳۰ ، ۱۲۰٫۶۰ ، ۱۲۰٫۶۵ ، ۱۲۰٫۸۵ و ۱۲۱ (استاپ فروش) قرار دارند که می تواند فروشندگان بیشتری را جذب خود نماید.

لازم به ذکر است برای امروز معامله گران برای حفظ سود، اقدام به بستن پوزیشن های فروش در سطوح ۱۱۹٫۳۰ و ۱۱۹٫۲۰ خواهند کرد.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز این احتمال وجود دارد که برای امروز در سطوح ۱۲۶٫۸۵ ، ۱۲۶٫۹۰ ، ۱۲۷٫۰۰ ، ۱۲۷٫۴۰ ، ۱۲۷٫۵۰ ، ۱۲۷٫۶۰ و ۱۲۷٫۷۰ فرصت های برای ورود مجدد فروشندگان با تارگتهای ۱۲۶٫۰۰ ، ۱۲۵٫۶۵ ، ۱۲۵٫۶۰ و ۱۲۵٫۵۰ ایجاد شود.

فشارهای نزولی بر یورو در مقابل دلار آمریکا نیز همچنان ادامه دارد زیرا نگرانی ها از وضعیت نکول یونان در بازپرداخت بدهی های خود رو به افزایش است. بدین جهت، می توان در نزدیکی نرخهای ۱٫۰۷۰۰ اقدام به فروش مجدد یورو کرد و توجه داشته باشید که سطوح حمایت امروز بر روی نرخهای ۱٫۰۵۲۰ ، ۱٫۰۵۱۵ ، ۱٫۰۵۱۰ و ۱٫۰۵۰۰ قرار دارند.

در تقویم اقتصادی امروز، میزان خرده فروشی و قیمت تولید کنندگان آمریکا اعلام خواهد شد که می تواند چشم انداز روشن تری از وضعیت آتی نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا ارایه کند.

در قیمت جهانی اونس طلا در مسیر نزولی، اولین سطح حمایتی که می باید شکسته شود نرخ ۱۱۸۳ است که در این صورت، فشارهای نزولی جدیدی آغاز خواهد شد. در حرکت افزایشی نیز سطح مقاومت کلیدی نرخ ۱۲۱۲ است و تنها به شرط شکسته شدن آن می تواند به صعود قیمت تا نرخ ۱۲۲۴ بیانجامد که اخبار اقتصادی این هفته از آمریکا شکست یکی از سطوح ۱۱۸۳ یا ۱۲۱۲ را مشخص خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا