تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

دیروز همانطور که پیش بینی کرده بودیم قیمت اونس طلا پس از شکست سطح ۱۱۹۳ تا سطح ۱۱۸۳ کاهش یافت اما ناتوانی قیمت در شکست حمایت ۱۱۸۳ دوباره موجب برگشت قیمت به بالای سطح ۱۱۹۳ گردید که البته آمار ضعیف خرده فروشی آمریکا نیز مزید علت بود.

در واقع می توان گفت که دیروز نوسانات نزولی و هم صعودی را برای اونس طلا شاهد بودیم و با انتشار آمار ضعیف خرده فروشی آمریکا قیمت از سطح ۱۱۸۳ به ۱۱۹۸ صعود کرد، هرچند که در ادامه بدلیل تقویت ایندکس دلار آمریکا، قیمت اونس طلا بار دیگر تضعیف شود و نتوانست خود را بالای کانال ۱۲۰۰ برساند.

در حال حاضر، حرکت قیمت در روندی خنثی بین سطوح ۱۱۸۳ و ۱۱۹۸ قرار دارد و از این رو، تا زمان شروع یک حرکت مشخص، می بایست به انتظار ماند.

برای امروز پیش بینی می کنیم از آنجایی قیمت خود را بالای سطح ۱۱۹۳ تثبیت کرده نباید احتمال رسیدن قیمت به سطح ۱۲۰۴ را نادیده گرفت مگر آنکه از پایین سطح ۱۱۸۳ شکسته شود که فروشندگان دوباره وارد بازار خواهند شد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت و مقامت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۱۱۴۲٫۸۶ (پایین ترین سطح روز ۱۷ مارس) به ۱۲۲۴٫۱۰ (بالاترین سطح روز ۶ آوریل) قرار دارند. مقاومت بعدی قیمت بر روی ۱۲۰۴ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) تشکیل شده است.

در حرکت نزولی، تنها به شرط آنکه سطح حمایت ۱۱۸۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) شکسته شود زمینه را برای کاهش قیمت به ترتیب به سوی سطوح ۱۱۷۳ و ۱۱۶۲ فراهم می آورد.

اکنون به نظر می رسد، هرچند اعلام شاخصهای اقتصادی نسبتاً ضعیف از اقتصاد آمریکا، دلار آمریکا را اندکی تضعیف نموده است، اما با توجه به گمانه زنی ها از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه ژوئن شاید هنوز هم باید در انتظار ادامه تقویت ایندکس دلار آمریکا و به تبع فشارهای نزولی اونس طلا در میان مدت باشیم.

بنابراین برای امروز فرود قیمت به پایین ۱۱۸۳ می تواند فرصتهایی را برای ورود مجدد به پوزیشن فروش فراهم کند و در حرکت صعودی تنها شکست مقاومت ۱۱۹۸ موجب افزایش به ۱۲۰۴ می شود که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

امروز، علاوه بر اخبار میزان امپایر استیت و تولیدات صنعتی آمریکا مهمترین خبر بازار کنفرانس خبری بانک مرکزی اروپا (ECB) در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران است. انتظار می رود تا پیش از اعلام این اخبار، اونس طلا در روندی خنثی به حرکت خود ادامه دهد و فعالان بازار به دقّت اخبار امروز را مورد توجه قرار می دهند تا واکنش آتی بانک مرکزی آمریکا را پیش بینی کنند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا