تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

معامله گرانی که پوزیشن های خرید نفت را از روز گذشته همچنان در اختیار دارند، امروز خود را برای شروع یک حرکت افزایشی دیگر آماده کرده اند و به همین خاطر امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح مقاومت ۵۴٫۱۴ دلار/بشکه را لمس کند و اگر این سطح شکسته شود باید منتظر افزایش قیمت به سطح ۵۵٫۰۹ باشیم.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی c قرار گرفته است که سومین موج از الگوی نامنظم فلت (flat) است که از سطح ۴۳٫۵۸ (پایین ترین سطح روز ۲۹ ژانویه) صورت گرفته است.

این موج در قالب پنج موج کوچکتر تشکیل شده است که موج کنونی ۵ در حال پیشروی قیمت به سوی سطوح ۵۴٫۱۴ و ۵۵٫۰۹ می باشد و این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی و ۱۲۳٫۶ درصدی قرار دارند.

در حرکت نزولی نیز سطح حمایت مهم امروز بر روی ۵۲٫۶۰ دیده می شود و تنها به شرط شکسته شدن این سطح احتمال تکمیل این موج c ایجاد خواهد شد که می تواند هدف نزولی ۵۱٫۱۶ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) را نمایان سازد.

در حال حاضر، انتظار ما استمرار صعود قیمت به سطح ۵۴٫۱۴ است و تا زمانیکه سطح حمایت اولیه ۵۲٫۶۰ شکسته نشود، نمی توان از رسیدن به این سطح مطمئن بود خصوصاً در شرایط فعلی که احتمال می رود حرکت افزایشی به سطح مقاومت ۵۴٫۱۴ شروع شود و سپس با شکسته شدن این سطح حرکت افزایشی به سطح ۵۵٫۰۹ دلار/بشکه شکل گیرد.

لازم به ذکر است که در تقویم اقتصادی امروز، خبر مهم اعلام میزان موجودی ذخایر نفتی سازمان انرژی ایالات متحده (پیش بینی ۳٫۵+ میلیون بشکه، رقم قبلی ۱۰٫۹+ میلیون بشکه) است که ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران اعلام خواهد شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که قیمت آن از سطح مقاومت ۵۹٫۵۲ دلار/بشکه با قدرت عبور کند و تا سطح ۶۱٫۲۲ افزایش یابد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه موج بزرگتر C قرار دارد که از سطح ۵۲٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۱۶ مارس) شروع شده است.

با توجه به اینکه سطوح مقاومت ۵۹٫۳۰ و ۵۹٫۵۲ یکی پس از دیگری با قدرت شکسته شده است، هم اکنون راه برای صعود قیمت به سوی سطح ۶۱٫۲۲ هموار شده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی تشکیل شده است.

این سطح مقاومت ۶۱٫۲۲ همانطور که در نمودار زیر دیده می شود نزدیک به سطح مقاومت دیگری در نرخ ۶۱٫۴۱ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از حرکت افزایشی ۵۲٫۵۰) می باشد.

در حال حاضر همچنان بر این باوریم که در کوتاه مدت روند حرکت کماکان صعودی است و از این رو تحولات قیمت را با حرکت افزایشی تا سطح ۶۱٫۲۲ دنبال می کنیم.

در حرکت نزولی نیز تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۵۷٫۶۱ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج کوچک افزایشی c) باعث اصلاح قیمت به سوی سطح ۵۵٫۷۰ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می شود که این سناریو فعلا مورد توجه ما نیست.

همانطور که اشاره شد هنوز روند صعودی پایدار است و از آنجاییکه قیمت در بالای سطح مقاومت ۵۹٫۵۲ است، انتظار می رود حرکت افزایشی قیمت نفت برنت تا سطح ۶۱٫۲۲ دلار/بشکه ادامه یابد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت