تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۵۸۷۹ دلار/تن را لمس کند و این احتمال قویا وجود دارد که این سطح شکسته شود و قیمت تا سطح ۵۷۸۰ کاهش یابد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این دو سطح حمایت به ترتیب بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۵۶۲۱٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۱۸ مارس) به ۶۲۹۴٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۶ مارس) تشکیل شده است.

عمق حرکت نزولی قیمت از سطح ۶۲۹۴٫۵۰ خود بیانگر آن است که حرکت افزایشی از سطح ۵۳۳۹٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۶ ژانویه) به اتمام رسیده است و در روزهای آتی هدف نزولی ۵۶۲۱٫۵۰ برای مس مجدد لمس خواهد شد.

سطح مقاومت قیمت نیز بر روی ۶۰۰۵ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی c) واقع است که اگر به هر دلیلی شکسته شود موجب افزایش اندک قیمت به سطح ۶۰۳۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می گردد.

اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال مس، موقعیت قیمت را در یک سیگنال فروش مطمئن نشان میدهند و به این ترتیب باید بیشتر به احتمال کاهش قیمت و شکست سطح حمایت ۵۸۷۹ فکر کرد.

مقاومت بسیار قوی فیبوناچی نیز در سطح ۶۱٫۸ درصدی یعنی در سطح ۶۰۰۵ یک سد محکم جهت افزایش قیمت می باشد و چنانچه قیمت پتانسیل کاهش را کسب نماید، در کوتاه مدت قیمت مس در صدد کاهش به ترتیب به سوی سطوح ۵۸۷۹ و ۵۷۸۰ دلار/تن خواهد بود که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح حمایت ۱۷۸۰ دلار/تن اصلاح کند که این موضوع را عدم توانایی قیمت در شکست سطح مقاومت ۱۷۹۵ تایید کرده است.

براساس آنچه که در نمودار زیر دیده می شود این سطوح مقاومت و حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی c قرار دارند که سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۱۷۴۵ (پایین ترین سطح روز ۱۲ مارس) شکل گرفته است.

در حرکت افزایشی چنانچه از بالا سطح مقاومت ۱۷۹۵ با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت به سطح ۱۸۰۴ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می شود.

در هر حال احتمال استمرار صعود قیمت به سوی سطح ۱۸۱۹ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) کمی با شک و تردید همراه است زیرا تغییر و تحولات قیمت از روز ۱۲ مارس به این سو بیشتر شبیه الگوی گوه (wedge) می باشد که خط روند بالایی این الگو در اطراف سطح ۱۸۰۴ ساخته شده است.

در هر صورت برای امروز از آنجاییکه قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی قادر به تشکیل روند مشخص بالای سطح مقاومت ۱۷۹۵ نیست، این امکان وجود دارد که قیمت آن امروز به سوی سطح ۱۷۸۰ دلار/تن اصلاح کند که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم