تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

امروز مهمترین خبرهای بازار، جلسه بانک مرکزی اروپا و سخنرانی دراقی خواهد بود و هرچند که به احتمال زیاد تغییری در نرخ بهره و مواضع آنها رخ نخواهد داد. با این حال، امکان از سر گیری دور جدیدی از برنامه های محرک اقتصادی (QE) وجود دارد.

کنفرانس خبری ماریو دراقی، رئیس بانک مرکزی اروپا که در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران برگزار می شود، می تواند نوساناتی را برای یورو بوجود آورد.

بازارها متفقاً بر این باورند که میزان نرخ بهره همان رقم ۰٫۰۵% باقی خواهد ماند و هیچگونه تغییری در خصوص تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه صورت نخواهد گرفت. در کنفرانس خبری امروز بی شک از دراقی در خصوص وضعیت اقتصادی یونان و میزان اسپرد اوراق قرضه این کشور سوال خواهد شد.

انتظار می رود دراقی اگر لحن خود را ملایم تر (Dovish) کند، می تواند منجر به نوسانات نزولی جدّی برای یورو گردد. با توجه به واکنش بازار و حرکت سریع نزولی یورو در مقابل دلار آمریکا از سطح ۱٫۰۷۰۰، این تمایلات در نوسانات قیمت یورو تاثیرگذار باشد و بازار همچنان نسبت به چشم انداز رشد اقتصادی اروپا حساس است و بر این باوریم که وضعیت بحرانی یونان، حرکت نزولی یورو را دوباره بیشتر خواهد کرد.

در نمودار زیر مشخص است که یورو تقریبا بیش از ۶۱٫۸ درصد از حرکت صعودی روز گذشته خود را دوباره از دست داد و به زیر سطوح ۱٫۰۵۹۹ (خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) کاهش یافت و هدف بعدی نزول به سطح ۱٫۰۵۷۳ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می باشد.

در صورتیکه قیمت یورو در مقابل دلار آمریکا همچنان پایین سطح مقاومت ۱٫۰۷۰۸ تثبیت شود دوباره فروشندگان وارد بازار خواهند شد. در نمودار روزانه مشخص است که این سطح ۱٫۰۷۰۸ نزدیک به سطح ۱٫۰۷۱۷ یعنی مقاومت فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۱٫۱۰۳۶ به ۱٫۰۵۲۰ بوده است.

چشم انداز حرکت این زوج همچنان نزولی است و اکنون قیمت در سطوح بالا با مقاومت های مهمی روبرو است و در سطوح ۱٫۰۶۷۰ ، ۱٫۰۶۸۰ ، ۱٫۰۷۰۰ ، ۱٫۰۷۱۰ ، ۱٫۰۷۲۵ و ۱٫۰۷۳۰ فرصتهایی برای ورود به پوزیشن فروش دیده می شود و در صورت برخورد قیمت با سطوح مقاومت فوق این سطوح بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جفت ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جفت ارز یورو – دلار آمریکا

یورو