تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

در تایم فریم ۱ ساعته قیمت اونس طلا همانطور که مشاهده می کنید قیمت آن با عبور از مقاومت مهم ۳۸٫۲ درصدی فیبوناچی در سطح ۱۱۹۹ در حال تثبیت بالای این سطح می باشد و روز گذشته به خاطر آمارهای ضعیف تولیدات صنعتی آمریکا قیمت توانست خود را بالای سطح ۱۱۹۸ (خط میانگین متحرک ۵۰ روزه گذشته) تثبیت کند.

بر اساس قواعد تکنیکال در صورت عبور قیمت از یک مقاومت تا سطح مقاومت بعدی پیشروی خواهد کرد که سطح بعدی ۶۱٫۸ درصدی فیبوناچی در قیمت ۱۲۰۹ می باشد. اندیکاتور ها قیمت احتمال شکست این سطح مقاومت را نوید می دهند.

هرچند در روزهای پیش به واسطه چشم انداز مثبت نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا، اونس طلا تا سطح ۱۱۸۳ تضعیف شده بود اما به نظر می رسد با بازگشت توجهات به آمارهای ضعیف ایالات متحده و کمرنگ تر شدن انتظارات از افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن، قیمت اونس طلا مجددا خیز خود را برای حرکت به سمت اعداد بالاتر از ۱۲۰۹ برداشته است.

در صورتیکه امروز آمار مسکن و شاخص صنعتی فیلادلفیای آمریکا مثل آمارهای روز چهارشنبه و سه شنبه ضعیف تر از حد انتظار اعلام شوند باید از هم اکنون اونس طلا را در حوالی سطوح بالای ۱۲۰۹ دید.

در صورت کاهش شاخصهای اقتصادی امروز از آمریکا، احتمال افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن کاهش می یابد که تقویت اونس طلا را در پی دارد.

این تقویت احتمالا موجب شکسته شدن سطوح مقاومت اونس طلا خواهد شد و به عنوان مثال مقاومت ۱۲۰۹ خواهد شکست که شکست مهمی محسوب می شود که می تواند منجر به شروع حرکت صعودی اونس طلا به سوی سطح ۱۲۲۴ گردد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی نشان می دهد. اما اگر سطح مقاومت ۱۲۰۹ شکسته شود این سطح میتواند نقطه مناسبی برای فروش با هدف ۱۱۹۰ باشد.

در نمودار زیر مشخص است که سطح مقاومت ۱۲۰۹ بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۱۲۲۴٫۱۰ (بالاترین سطح روز ۶ آوریل) به ۱۱۸۳٫۶۸ (پایین ترین سطح روز ۱۴ آوریل) تشکیل شده است و چنانچه این سطح شکسته شود سیگنال خرید تا سطح ۱۲۲۴ صادر خواهد کرد و در واقع افزایش اخیر قیمت از سطح ۱۱۸۳٫۶۸ موئد چنین حرکت برگشتی قیمت است.

سطح حمایت قیمت نیز بر روی ۱۱۹۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) دیده می شود و تنها شکست این سطح و تثبیت ۲ ساعته قیمت پایین ۱۱۹۸ (خط میانگین متحرک ۵۰ روزه) موجب کاهش به سطح ۱۱۹۰ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) می گردد.

در هر صورت برای امروز اعلام سایر گزارشهای اقتصادی آمریکا، خصوصاً آمار مدعیان بیمه بیکاری هفتگی، مجوز ساختمان سازی و شروع خانه سازی و شاخص صنعتی فیلادلفیا، می تواند جهت حرکت امروز اونس طلا را معین کند. در صورت ناتوانی قیمت در شکست سطح مقاومت ۱۲۰۹ می بایست دوباره برای ورود به فروش اونس طلا اقدام نمود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا