تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح مقاومت ۶۰۳۷ دلار/تن افزایش یابد و اگر این سطح شکسته شود باعث افزایش قیمت به سطوح ۶۱۳۶ و ۶۱۹۶ خواهد شد.

در نمودار زیر دیده می شود که این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۵۶۲۱٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۱۸ مارس) به ۶۲۹۴٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۶ مارس) تشکیل است.

مقاومت بعدی بر روی ۶۱۳۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) قرار دارد که اگر با قدرت شکسته شود موجب صعود قیمت به سطح ۶۱۹۶ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) می شود.

در حرکت نزولی سطح حمایت قیمت بر روی خط فیبوناچی ۵۹۵۸ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) است و اگر این سطح شکسته شود موجب کاهش قیمت به سطح ۵۸۷۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می گردد.

براساس آنچه که در نمودار زیر مشخص است هنوز احتمال ادامه سیگنال خرید برای شکست سطح مقاومت ۶۰۳۷ وجود دارد و شکست سطح مقاومت مشخص شده در محدوده خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی می تواند احتمال دستیابی به هدف ۶۱۳۶ در مرحله اول و ۶۱۹۶ در مرحله دوم را محقق کند.

بنابراین طبق تحلیل تکنیکال احتمال برگشت قیمت جهانی مس به نشانه افزایش قیمت به سمت مقاومت ۶۰۳۷ اشاره دارد و این سطح به عنوان مهمترین مقاومت تلقی شود که اگر شکسته شود نقطه مناسبی برای ورود به پوزیشن خرید با تارگتهای ۶۱۳۶ و ۶۱۹۶ دلار/تن خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح مقاومت ۱۸۲۲ دلار/تن را بشکند و تا سطح ۱۸۴۰ افزایش یابد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی تایید کرده است.

در نمودار زیر مشخص است که این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج کاهشی ۱۸۹۸ (بالاترین سطح روز ۳ فوریه) به ۱۷۴۵ (پایین ترین سطح روز ۱۲ مارس) قرار دارد که موقتا از افزایش قیمت به سوی سطح ۱۸۴۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) جلوگیری کرده است.

بررسی امواج الیوت ویو نشان می دهد که قیمت آلومینیم آلیاژی در موج افزایشی c قرار دارد که سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۱۷۴۵ شروع شده است.

بررسی سطوح فیبوناچی نیز نشان می دهد که قیمت در این موج به بالای سطح مقاومت ۱۸۲۱ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) رسیده است و این احتمال قویا وجود دارد که قیمت در این موج تا سطح ۱۸۴۵ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) دست یابد. برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح حمایت ۱۸۱۰ دلار/تن (بالاترین سطح روز ۲۰ مارس) خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم