تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

وضعیت اقتصادی یونان همچنان نوسانات یورو را تحت تاثیر قرار می دهد و امروز اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه مقامات یونان به صورت غیر رسمی از صندوق بین المللی پول (IMF) خواسته اند که سررسید بدهی های یونان به این نهاد پولی مستقل جهانی را به تعویق بیاندازد که این خبر در لحظه انتشار منجر به کاهش ارزش یورو در مقابل دلار آمریکا به سطح ۱٫۰۶۲۵ گردید و امروز معامله گران منتظر واکنش به اخبار اقتصادی آمریکا هستند.

به باور ما سطح فعلی بدهی های دولت یونان با توجه به درخواست استمهال برای تعویق بدهی ها ممکن است آنقدر افزایش یابد که در بازارها حق بیمه بالاتری برای جبران ریسک تقاضا کنند و در همین راستا، انتظار می رود امروز یورو نیز از حوالی سطح مقاومت ۱٫۰۷۷۵ مورد توجه فروشندگان قرار گیرد.

در حرکت اصلاحی یورو، اولین سطح مقاومت بر روی نرخ ۱٫۰۷۷۵ و ۱٫۰۷۹۵ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه گذشته) قرار دارد و بالاتر از آن نیز سطح بعدی در نرخ ۱٫۰۸۰۰ تشکیل شده است که سطح ۱٫۰۷۷۸ بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی اصلاحی از سقوط ۱٫۱۰۳۶ به ۱٫۰۵۲۰ تشکیل شده است و به خاطر همین برای امروز اکثر سفارشات فروش یورو در مقابل دلار آمریکا به ترتیب در حوالی سطوح ۱٫۰۷۷۰ ، ۱٫۰۷۷۵ و ۱٫۰۷۹۵ قرار دارند.

برای امروز بسته شدن کندل ۴ ساعته قیمت یورو در مقابل دلار آمریکا در زیر سطح ۱٫۰۷۱۷ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته گذشته) راه را برای کاهش مجدد قیمت به سوی سطوح ۱٫۰۶۲۵ ، ۱٫۰۶۱۰ ، ۱٫۰۶۰۰ و ۱٫۰۵۷۰ هموار خواهد ساخت. از این رو در حال حاضر با توجه به انتشار این خبر برای تعویق در بازپرداخت بدهی یونان، نرخهای نزدیک به سطح مقاومت ۱٫۰۷۷۵ نقطه مناسبی برای ورود به پوزیشن فروش یورو به نظر می رسد.

*********************************************

در سایر تحولات، برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن در طی ۲ الی ۴ هفته آینده تا سطوح ۶۹٫۸۴ و ۷۳٫۴۳ دلار/بشکه افزایش یابد که این موضوع را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی ۴ تایید کرده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این چهارمین موج از موج بزرگتر c است که از سطح ۱۱۹٫۱۷ (بالاترین سطح روز ۸ فوریه ۲۰۱۳) تشکیل شده است. با توجه به اینکه ما هم اکنون در موج افزایشی ۴ قرار داریم این موج نسبت به موج دوم یعنی موج ۲ که یکنواخت بود، این موج ۴ بسیار تند و قوی خواهد بود.

در نمودار پایین بررسی سطوح فیبوناچی هدف این موج را در حدود سطوح ۶۹٫۸۴ و ۷۳٫۴۳ نشان می دهد که این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی و ۱۱۴٫۶ درصدی قرار دارند.

با این حال برای اینکه از رسیدن قیمت به این سطوح مطمئن شویم می بایست حتما قیمت بتواند از نزدیک ترین سطح مقاومت خود یعنی سطح ۶۴٫۰۱ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) با قدرت عبور کند.

اما اگر این موج ۴ قدرت عبور از سطح مقاومت ۶۴٫۰۱ را نداشته باشد باید احتمال تکمیل این موج در اطراف سطح مقاومت ۶۴٫۰۱ و سپس برگشت قیمت در موج نزولی ۵ به سوی سطح ۴۵٫۱۹ (پایین ترین سطح روز ۱۳ ژانویه) را در نظر گرفت.

با نگاهی دقیق تر به نمودار پایین می توان متوجه شد که موج ۴ در قالب سه موج تشکیل شده است که موج کنونی c در حال پیشروی قیمت به سوی سطح ۷۰٫۳۱ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) می باشد که بین هدف ۶۹٫۸۴ و ۷۳٫۴۳ می باشد.

در نمودار دوم سطح حمایت قیمت نیز بر روی ۶۱٫۴۱ قرار دارد که بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی دیده می شود و اگر این سطح به هر دلیلی شکسته شود می تواند منجر به کاهش قیمت به سوی سطح ۵۹٫۳۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) شود.

در حرکت نزولی چنانچه قیمت شدیدا به زیر سطح ۵۹٫۳۰ برسد سیگنال فروش صادر خواهد کرد و آن وقت می بایست در هدف افزایشی ۶۹٫۸۴ و ۷۳٫۴۳ تجدید نظر کرد زیرا روند نزولی دراز مدت مدت می تواند در موج ۵ قیمت را به سوی سطح ۴۵٫۱۹ بکشاند اما تا زمانیکه قیمت بالای سطوح حمایت ۶۱٫۴۱ و ۵۹٫۳۰ قرار دارد، در طی ۲ الی ۴ هفته آتی احتمال دستیابی قیمت برنت دریای شمال به سطوح ۶۹٫۸۴ و ۷۳٫۴۳ دلار/بشکه وجود دارد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت