تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا همانطور که در نمودار زیر مشخص است قیمت آن در حال ساختن الگوی سر و شانه می باشد و اگر امروز قیمت بالای سطح ۱۲۰۴ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) بسته شود این الگو تایید بیشتری خواهد یافت که می تواند قیمت را به سطح مقاومت بعدی ۱۲۰۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) برساند.

در حرکت نزولی تنها به شرط آن که سطح حمایت ۱۱۸۹ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) با قدرت شکسته شود زمینه را برای کاهش به ۱۱۸۳ فراهم می آورد. چنانچه قیمت به زیر سطح ۱۱۸۳ برسد هدف نزولی ۱۱۴۲٫۸۶ (پایین ترین سطح روز ۱۷ مارس) مورد تایید قرار خواهد گرفت.

از این رو برای امروز معامله گران در انتظار خروج قیمت از روند خنثی هستند و برای بازگشت حرکت صعودی، لازم است قیمت به بالای سطح مقاومت ۱۲۰۹ بازگردد تا سیگنال افزایش قیمت به سوی سطح ۱۲۲۴ صادر شود.

اظهارات اخیر مقامات بانک فدرال رزرو آمریکا و آمارهای ضعیف اقتصادی آمریکا موجب شد تا انتظارات بازار بار دیگر به نسبت به احتمال افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا در ماه ژوئن کاهش یابد و ممکن است که سیاست افزایش نرخ بهره را در ماه سپتامبر دنبال کند.

از این رو انتظار می رود، تا زمانی که اونس طلا حرکتی را برای شروع یک روند صعودی یا نزولی آغاز نکند، قیمت در نوسانات خنثی بین سطوح ۱۱۸۹ و ۱۲۰۹ قرار داشته باشد.

امروز در تقویم اقتصادی آمریکا ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران شاخص میزان تورم مصرف کننده (CPI) اعلام می شود و انتظار میرود همانند رقم قبلی به میزان ۰٫۲%+ رشد داشته باشد.

برای شاخص اصلی (میزان تورم به استثنای تغییرات قیمت در مولفه های غذا و انرژی) نیز پیش بینی می شود همانند رقم قبلی به میزان ۰٫۲%+ رشد یابد.

این آمار، که نشان دهنده رشد میزان تورم در سبد مصرف کننده است، چنانچه بالاتر از حد پیش بینی ها اعلام شود منجر به کاهش اونس طلا و چنانچه پایین تر از پیش بینی ها اعلام شود باعث تقویت اونس طلا می شود. برای شاخص مقدماتی تمایلات مصرف کنندگان دانشگاه میشیگان آمریکا که ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران اعلام می شود انتظار میرود از رقم قبلی ۹۳٫۰۰ به ۹۳٫۸۰ تغییر یابد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا