تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که قیمت آن مثل روز گذشته دوباره به نزدیکی سطح حمایت ۵۵٫۰۹ دلار/بشکه اصلاح کند و دوباره به سوی سطح مقاومت ۵۶٫۶۴ افزایش یابد که این تحلیل را بررسی سطوح فیبوناچی و امواج الیوت تایید کرده اند.

در نمودار زیر مشخص است که این سطوح مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی و ۱۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی c یعنی سومین موج از الگوی نامنظم فلت (flat) قرار دارد که این الگو از سطح ۴۳٫۵۸ (پایین ترین سطح روز ۲۹ ژانویه) شکل گرفته است.

همانطور که در این چند روز گذشته گفتیم قیمت نفت خام سبک آمریکا در این موج افزایشی ممکن است تا حدود سطح ۵۹٫۱۳ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) افزایش یابد که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

در حال حاضر سطح مقاومت ۵۶٫۶۴ کمی قوی به نظر می رسد و این امر باعث اصلاح و برگشت دوباره قیمت به سوی سطح حمایت ۵۵٫۰۹ شده است و در صورتیکه این سطح حمایت ۵۵٫۰۹ با قدرت شکسته شود منجر به کاهش محدود و کوتاه قیمت به سوی سطح ۵۴٫۲۴ (بالاترین سطح روز ۳ فوریه) می شود.

از این رو برای امروز با توجه آنکه قیمت در بالای سطح حمایت کلیدی ۵۵٫۰۹ قرار گرفته است، بدین دلیل حرکت قیمت کاملاً افزایشی است، خصوصاً تثبیت قیمت در بالای سطح ۵۷٫۴۰ (بالاترین قیمت دیروز) روندی کاملاً صعودی را برای نفت در کوتاه مدت به همراه خواهد داشت و در حرکت صعودی، معامله گران برای خرید نفت از نرخهای بالاتر ۵۷٫۴۰ با تارگت ۵۹٫۱۳ دلار/بشکه وارد عمل خواهند شد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی وجود دارد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۶۲٫۹۲ دلار/بشکه را بشکند و کمی تا حدود سطح حمایت ۶۱٫۲۲ اصلاح کند که این موضوع را عدم توانایی قیمت در شکست سطح مقاومت ۶۴٫۸۳ تایید کرده است.

این دو سطح حمایت و مقاومت بر روی خطوط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی و ۱۰۰ درصدی و ۱۵۰ درصدی از موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه بزرگتر C قرار دارند که این موج از سطح ۵۲٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۱۶ مارس) تشکیل شده است.

به باور ما موج افزایشی قیمت که از سطح ۵۵٫۴۵ (پایین ترین سطح روز ۸ آوریل) شروع شده بسیار تند و سریع بوده است و احتمال شکل گیری یک حرکت اصلاحی به سوی سطح حمایت ۶۲٫۹۲ و یا ۶۱٫۲۲ را نشان می دهد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۶۴٫۸۳ موجب صعود قیمت به سطح ۶۵٫۶۸ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) می شود.

از این رو برای امروز خریداران نفت برنت دریای شمال، تنها در صورت بازگشت قیمت به بالای سطح مقاومت ۶۴٫۸۳ وارد معامله خواهند شد که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

برای بازگشت و تشکیل حرکت نزولی نیز می بایست قیمت در زیر نرخ ۶۱٫۴۱ تثبیت شود و برای تغییر روند حرکت در میان مدت، لازم است تا قیمت به زیر سطح حمایت ۵۹٫۳۰ سقوط کند در غیر این صورت همانطور که روز گذشته گفتیم در میان مدت ( طی ۲ الی ۴ هفته) احتمال صعود قیمت نفت برنت دریای شمال به سوی منطقه ۶۹٫۸۴ و ۷۳٫۴۳ دلار/بشکه وجود دارد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت