تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت به سطح ۶۱۳۶ دلار/تن افزایش یابد که این موضوع را شکسته شدن سطح مقاومت ۶۰۳۷ تایید کرده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۵۶۲۱٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۱۸ مارس) به ۶۲۹۴٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۶ مارس) تشکیل شده بود که دیروز با قدرت شکسته شد.

از این رو هم اکنون راه برای صعود قیمت به سوی سطح مقاومت ۶۱۳۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) فراهم شده است و چنانچه این سطح نیز شکسته شود زمینه را برای افزایش بیشتر قیمت به سوی سطح ۶۱۹۶ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) فراهم می آورد.

در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۶۰۳۷ نشانه ای در جهت تکمیل شدن موج اصلاحی از سطح حمایت ۵۸۷۹ خواهد بود که می تواند دوباره باعث لمس این سطح شود.

برای امروز فعلا تا زمانیکه قیمت بالای سطح حمایت ۶۰۳۷ در نوسان است، نسبت به فروش مس موضعی نداریم و شروع مجدد حرکت صعودی به سوی سطح ۶۱۳۶ را قوت بیشتری بخشیده است که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

بنابراین همانطور که مشخص است همچنان حرکت صعودی است و با شکسته شدن سطح مقاومت ۶۰۳۷ قیمت جهانی مس قدرتمندانه به نرخهای بالا یعنی سطوح ۶۱۳۶ و ۶۱۹۶ دلار/تن حرکت خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح مقاومت ۱۸۴۵ دلار/تن نزدیک شود و چنانچه این سطح شکسته شود باعث افزایش قیمت به سوی سطح ۱۸۶۰ می شود.

در نمودار زیر مشخص است که این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی c تشکیل شده است که این موج سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۱۷۴۵ (پایین ترین سطح روز ۱۲ مارس) آغاز شده است.

این موج از پنج موج کوچک تشکیل شده است که قادر است در این موج تا سطح ۱۸۶۰ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) افزایش یابد. اقدام مجدد معامله گران برای گرفتن پوزیشنهای خرید در بالای سطح مقاومت ۱۸۴۵ می تواند موجب افزایش قیمت به محدوده ۱۸۶۰ می گردد.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود تا کنون سه موج اول آن تکمیل شده است و موج چهارم یعنی موج ۴ به احتمال زیاد در اطراف سطح ۱۸۲۰ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) به پایان خواهد رسید و موج پنجم یعنی موج ۵ به سوی سطح ۱۸۶۰ حرکت خواهد کرد.

برای امروز چنانچه قیمت آلومینیم آلیاژی به زیر سطح حمایت ۱۸۱۴ کاهش یابد منجر به فرود قیمت به سطح ۱۸۰۵ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می شود که در نمودار زیر مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم