تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

همانطور که در نمودار زیر مشخص است نزدیک شدن زوج ارز یورو – دلار آمریکا به مقاومت روانی ۱٫۰۸۵۰ باعث شد تا یورو نتواند این قدرت را حفظ کند و با موجی ملایم دوباره تضعیف شد. این سطح مقاومت همانطور که در نمودار زیر دیده می شود بر روی ۱٫۰۸۳۸ یعنی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۱٫۱۰۳۶ به ۱٫۰۵۲۰ قرار دارد که مماس با کف ابر ایچیموکوی روزانه می باشد.

اصولا عبور از موانع بلند نیاز به انرژی بالایی دارد که به نظر نمی رسد در شرایطی که بازار در انتظار شاخص اصلی تورم مصرف کنندگان آمریکا (CPI) است، این انرژی وجود داشته باشد، بنابراین احتمالا خط ۱٫۰۸۵۰ امروز و دوشنبه دست نخورده باقی می ماند.

به همین دلیل امروز انتظار داریم بلافاصله پس از اعلام خبر شاخص CPI دلار آمریکا تقویت شود و این خبر موجب خواهد شد تا معامله گران برای ساعاتی آمارهای ضعیف اخیر اقتصادی آمریکا را نادیده بگیرند و اندکی بر میزان دلار پورتفوی خود بیافزایند.

شواهد و قرائنی که تا کنون بوده من جمله سخنان مقامات بانک مرکزی آمریکا (دادلی ، پاول و فیشر) حکایت از آن دارد که تورم آمریکا در حال افزایش است و نرخ بهره می بایست در ماه ژوئن افزایش یابد.

هر چند اکثر تحلیلگران اعتقاد دارند که تا پایان سال نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا افزایش خواهد یافت اما بر سر نحوه قدم برداشتن و زمان افزایش نرخ بهره فدرال رزرو اختلاف عقیده هایی وجود دارد که آهنگ حرکت دلار آمریکا در این روزها را چنین گمانه زنیهایی مشخص می کند که بسیار نیز مبهم است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

در زوج ارز پوند – دلار آمریکا امروز به دلیل انتشار اخبار مثبت اقتصادی از بازار کار انگلیس، پوند در مقابل دلار آمریکا به شدت تقویت شد و زوج ارز پوند – دلار با شکستن سطح مقاومت روانی ۱٫۵۰۰۰ به سطوح نرخهای ۱٫۵۰۵۰ رسید.

اما براساس آنچه که در چارت زیر دیده می شود قیمت پوند نتوانست در این حرکت صعودی خود سطوح مقاومت قوی و مستحکم ۱٫۵۰۶۱ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) و ۱٫۵۰۶۷ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه گذشته) را بشکند و به همین خاطر پیش بینی می کنیم که به سوی سطح ۱٫۴۹۴۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) برگردد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطوح مقاومت نزدیک به سطح ۱٫۵۰۸۷ (کف ابر ایچیموکوی روزانه) است که مانع محکمی برای پوند خواهد بود. از این رو سطح مقاومت کلیدی بر روی نرخ ۱٫۵۰۶۱ تشکیل شده است و در حرکت نزولی، بازگشت به زیر نرخ ۱٫۴۹۴۴ می تواند مقدمه ای برای فرود پوند به سوی سطح ۱٫۴۸۶۱ (خط کیجون) باشد.

در مجموع، با توجه به اینکه انتظار افزایش نرخ بهره بانک مرکزی انگلیس تا سال آینده را نداریم و همچنین با در نظر گرفتن کاهش تورم انگلیس و انتخابات پارلمانی این کشور در روز ۷ مه و همچنین بیشتر شدن اختلاف نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا با انگلیس، در میان مدت منجر به کاهش قیمت پوند از حوالی سطوح مقاومت شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند