تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا همانطور که در نمودار زیر مشخص است قیمت بین محدوده خنثی ۱۱۹۹ و ۱۲۰۹ در نوسان است تا با شکست یکی از سطوح فوق جهت امروز قیمت مشخص گردد.

این منطقه خنثی بین خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج کاهشی ۱۲۲۴ (بالاترین سطح روز ۶ آوریل) به ۱۱۸۳٫۶۸ (پایین ترین سطح روز ۱۴ آوریل) تشکیل شده است. نرخهای بالای مقاومت ۱۲۰۹ فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن خرید و انتظار برای صعود قیمت تا نرخ ۱۲۲۴ و ۱۲۳۵ و نرخهای پایین ۱۱۹۹ فرصتی برای فروش با هدف ۱۱۹۰ است که برای امروز اجتمال فروش قیمت بیشتر از خرید است.

در حرکت افزایشی چنانچه سطح مقاومت ۱۲۰۹ شکسته شود الگوی سر و شانه تایید می شود که می تواند هدف ۱۲۲۴ و ۱۲۳۵ را نمایان سازد این در حالی است که در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۱۱۹۹ منجر به کاهش قیمت به سطح ۱۱۹۰ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) می شود که این سناریوی نزولی بیشتر مورد توجه است.

در حال حاضر الگوی سر و شانه زمانی تایید می شود که سطح مقاومت ۱۲۰۹ شکسته شود که در این صورت تقویت قیمت با احتمال بیشتری همراه است در غیر این صورت باید منتظر شکسته شدن سطح حمایت ۱۱۹۹ باشیم. از این رو همچنان در روند خنثی قرار داریم و می بایست در انتظار تعیین جهت حرکت بمانیم.

در شکل زیر الگوی سر و شانه کف نشان داده شده است وقتی قیمت در بالای سطح مقاومت ۱۲۰۹ قرار گیرد اخطاری مبنی بر تشکیل این الگو صادر خواهد شد و با بسته شدن قیمت در بالای خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی الگوی سر و شانه به شکل نهایی خود می رسد و تنها در هنگام رد شدن از سطح مقاومت ۱۲۰۹ رشد قیمت را خواهیم داشت.

بدین ترتیب نوسانات قیمت اونس طلا تحت تاثیر متغییر های متعددی قرار دارد و از این رو، هنوز نمی توان انتظار داشت قیمت جهت خاصی را دنبال کند و همچنان در روند خنثی قرار داریم و می بایست در انتظار تعیین جهت حرکت بمانیم.

با نزدیک شدن به جلسه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) در روز ۲۹ آوریل آهسته آهسته تمامی توجهات بازار به آن معطوف می شود و همانطور که در نمودار زیر دیده می شود قیمت در نوار نسبتا باریکی حرکت کرده است که این خود نشاندهنده انتظار بازار برای این جلسه است.

بنابراین باز هم باید منتظر اعلام تصمیم نهایی از سوی FOMC باشیم و شاید تا آن هنگام بازار به ادامه حرکت در روندی خنثی ادامه دهد مگر آنکه امروز یکی از سطوح ۱۱۹۹ یا ۱۲۰۹ شکسته شوند. برای امروز تمایلات بازار بیشتر احتمال کاهش قیمت به زیر سطح ۱۱۹۹ را نشان می دهد که در این صورت می تواند هدف نزولی ۱۱۹۰ را پیش بینی کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا