تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار ارزهای عمده 

EurUsd :

دیروز یورو همانطور که پیش بینی کرده بودیم بعد از فعال شدن سفارشات خرید در منطقه ۱٫۳۲۸۰ افزایش یافت و تا سطح ۱٫۳۳۸۰ بالا آمد ولی دوباره فروشندگان جدید هر چند با کمی دو دلی و تردید آن را تا ۱٫۳۳۲۰ پایین آوردند. همچنان ترجیح می دهیم که همراستا با حرکت صعودی ، به خرید یورو ادامه دهیم.

بر اساس چارت زیر ، قیمت یورو با کف ۱٫۳۳۲۰ تا ۱٫۳۳۰۰ و سقف موقت در منطقه ۱٫۳۴۰۰ مواجه است و باید برای عبور از منطقه ۱٫۳۴۰۰ کمی عقب نشینی کند و نفس تازه کند. حالا این محدوده ۱٫۳۳۰۰ و ۱٫۳۲۸۰ الی ۱٫۳۲۵۰ تبدیل شده به میدان کف و محدوده ۱٫۳۳۸۰ تا ۱٫۳۴۰۰  تبدیل شده به سقف قیمت و عبور از هر کدام جهت یورو را مشخص خواهد کرد.

برای امروز سفارشهای خرید یورو همچنان در منطقه ۱٫۳۳۲۰ تا ۱٫۳۳۰۰ چیده شده اند و بعد از آن محدوده ۱٫۳۲۸۰ تا ۱٫۳۲۵۰ بیشترین تراکم سفارشهای خرید را به خود می بیند. در چهار یک ساعته قیمت یورو توانسته یک کندل بالای سطح ۱٫۳۳۵۰ ( فیب ۶۱٫۸ درصدی ) تشکیل دهد که این ممکن است یورو را تا ۱٫۳۴۵۰ و ۱٫۳۴۸۲ بالا ببرد.

در واقع ، با توجه به حاکم بودن روند افزایشی یورو ، ترجیح می دهیم که همچنان در این مسیر همراه روند صعودی باشیم. بدین ترتیب ، منطقه ۱٫۳۳۲۰ تا ۱٫۳۳۰۰ فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن خرید یورو با حد سود و تارگت در نزدیکی منطقه ۱٫۳۳۸۰ الی ۱٫۳۴۰۰ خواهد بود.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy:

اینطور که امروز از سفارشهای خرید و فروش این زوج ارز مشخص است ، سفارشهای فروش در سه منطقه ۹۵٫۴۰ و ۹۵٫۵۰ بعدی در منطقه ۹۵٫۷۰ الی ۹۵٫۸۰ و مرحله آخر سفارشات فروش در منطقه نزدیکی سطح ۹۶٫۰۰ چیده شده اند.

از این جهت برای امروز اقدام معامله گران به پوزیشن های فروش در این سطوح ذکر شده می تواند موجب سقوط گردد و البته برای امروز در محدوده ۹۴٫۳۰ و ۹۴٫۰۰ الی ۹۳٫۸۰ بهتر است که نسبت به تسویه فروش اقدام صورت گیرد. رخدادهای اخیر و کاهش بازار سهام که از ژاپن شروع شد و دیگر اقتصاد ها را نیز بی نصیب نگذاشت موجب تقویت ین شده است .

 علت این مسئله این بود که عاملی که باعث تضعیف ین در ماههای گذشته شده پدیده ریسک پذیری در نتیجه سیستم معاملات انتقالی (Carry Trade) بوده است و در شرایط بحرانی از آنجایی که این مسئله منتفی می شود نباید انتظار تضعیف ین را داشت و معامله گران از این مسئله برای کسب سود (Profit Taking) استفاده می کنند که تقویت ین نتیجه منطقی آن بود و چنین نیز شد و در واقع برنده اصلی سقوط اخیر بازارهای سهام ،  ین ژاپن بود .

حال سوال اینست که آینده ین چه خواهد بود ؟ جواب به این سوال کاملا بستگی به اتفاقاتی دارد که در بازارهای بورس سهام جهان ( مخصوصا ژاپن و آمریکا) می افتد.

در صورت افزایش قیمت دارایی های پر ریسک ( بازار سهام ) می توان انتظار داشت نگاه معامله گران مجددا به سمت معاملات انتقالی معطوف شود که تضعیف ین را در پی دارد اما در صورتی که این کاهش شاخصهای سهام باقی بماند و یا حتی جدیتر نیز شود هنوز نمی توان روزهای خوش ین را تمام شده دانست.

بنابراین ما گمان نمی کنیم که موج تضعیف دلار در مقابل ین ژاپن به همینجا ختم شود و احتمالا در صورت عبور از سطح ۹۳٫۸۰ تا ۹۳٫۵۰ و ۹۳٫۰۰ الی ۹۲٫۸۸ ( فیب ۳۸٫۲ درصدی ) تضعیف خواهد شد که در چارت زیر به وضوح مشخص است .

در سایر تحولات بازار جهانی ارز برای امروز برخی از سفارشات خرید زوج ارز EurJpy در منطقه ۱۲۶٫۲۰ تا ۱۲۶٫۰۰ و عمده سفارشات فروش در منطقه ۱۲۸٫۵۰ الی ۱۲۹٫۰۰ چیده شده اند. در حرکت نزولی، تنها سقوط قیمت به زیر نرخ ۱۲۶٫۲۰ و بازگشت به زیر سطح ۱۲۶٫۰۰ می تواند موجب سقوط قیمت تا منطقه ۱۲۵٫۵۰ الی ۱۲۵٫۳۰ گردد و راه را برای فرود تا ۱۲۵٫۰۰ هموار نماید. در صورتیکه این سطح نیز شکسته شود نزول را تبدیل به سقوط آزاد خواهد کرد. بنابراین هر چند هنوز روند این زوج ارز را کاهشی می دانیم و احتمال رسیدن آن به زیر نرخهای ۱۲۵ را رویایی دست نیافتنی نمی بینم اما ممکن است بازار  برای عبور از این سطح مجبور به اندکی عقب نشینی و سپس وارد آوردن ضربه نهایی شود .

در زوج ارز GbpJpy نیز امروز فرصتهای مناسبی برای فروش در منطقه ۱۵۰٫۵۰ و ۱۵۱٫۰۰ می تواند ایجاد شود و بهتر است حد تارگت و سود را در حدود ۱۴۷٫۵۰ الی ۱۴۷٫۰۰ در نظر گرفت. در صورت نزول قیمت به پایین سطح ۱۴۷ می توان انتظار شروع حرکت جدید در مسیر کاهشی را داشت. چنانکه نرخ ۱۴۷ شکسته شود، قطعاً هدف بعدی سطح ۱۴۵ است که عبور از آن ، حرکت نزولی شدیدی را به همراه خواهد داشت. بنابراین بازگشت قیمت به محدوده نرخهای ۱۵۰ و ۱۵۱ فرصتهای جدیدی برای فروش را فراهم می آورد زیرا فروشندگان جدیدی در این منطقه نسبت به گرفتن پوزیشن های فروش خود اقدام خواهند کرد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن

GbpUsd :

برای پوند سرانجام قیمتهای بالای سطح مقاومت ۱٫۵۷۰۳ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه ) که دیروز تاکید داشتیم محقق گردید و قیمت تا سطح ۱٫۵۷۳۷ بالا آمد و هر چند امروز شاهد برگشت و اصلاحی قیمت به زیر سطح ۱٫۵۶۳۵ بودیم ولی از نوع چیدمان سفارشهای خرید می توان اینطور استنباط کرد که سفارشات خرید همچنان در منطقه ۱٫۵۶۱۰ تا ۱٫۵۶۰۰ قرار دارند.

پوند که روز گذشته همگام با قوی شدن یورو در مقابل دلار قدرت گرفت هم اکنون در تلاش برای صعود به سوی سطح ۱٫۵۷۸۹ و ۱٫۵۸۰۰ است . با توجه به آمارهای مثبت اقتصادی اخیر از انگلیس، در صورتی که پوند همچنان قدرت خود را حفظ کند دیر یا زود شاهد شکسته شدن مقاومت ۱٫۵۷۸۹ و ۱٫۵۸ خواهیم بود .  

از نظر تحلیل تکنیکی همه نشانه ها از امتداد روند افزایشی تا سطح فیب ۶۱٫۸ درصدی یعنی سطح ۱٫۵۷۸۹ خبر می دهند در این صورت، احتمال امتداد صعود تا سطح ۱٫۵۸۰۱ ( خط بالای بولینگر باند ) وجود دارد. بنابراین در صورتی که این سناریو به وقوع بپیوندد راه پوند برای رسیدن و گذر کردن از ۱٫۵۷۸۹ در روزهای آینده هموار خواهد شد .  

از نحوه چینش سفارشهای خرید می توان متوجه شد که احتمالا قیمت این زوج ارز کمتر از ۱.۵۶۰۰ نمی آید و نهایت کاهش در همین منطقه نزدیکی ۱٫۵۶۱۰ الی ۱٫۵۶۰۰ است و احتمالا افزایش قیمت پس از آن بسیار محتمل است و ۱٫۵۷۳۷ و سپس ۱٫۵۷۸۹ الی ۱٫۵۸۰۱ مورد هدف قرار خواهند گرفت.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند