تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

یورو دوباره در اولین روز کاری هفته با کاهش مواجه شد و در بازارها احتمال عدم توانایی یونان برای بازپرداخت بدهی های خود افزایش یافته است.

ریسک بازسازی شرایط مالی این کشور بسیار بالا رفته است که این موضوع را می توان از اختلاف نرخ بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله یونان با آلمان متوجه شد که به بالاترین میزان خود از دسامبر ۲۰۱۲ به این سو رسیده است.

این ریسک بازار اوراق قرضه یونان را افزایش داده است خصوصاً با توجه به آنکه برنامه جامعی نیز برای نجات مالی یونان تدوین نشده است و بسیار بعید است که در جلسه روز ۲۴ آوریل بین وزیران دارایی اروپا و یونان توافقی حاصل شود.

امروز خبر خاصی در تقویم اقتصادی آمریکا اعلام نمی شود و تنها مساله ای که امروز با آن مواجه هستیم بحث اقتصادی یونان می باشد که تاثیر عمده‌ای روی کاهش یورو گذاشته است، بطوریکه با بالا رفتن ارزش ایندکس دلار آمریکا در برابر یورو این مسئله باعث کاهش قیمت جهانی اونس طلا به پایین سطح ۱۲۰۰ شده است.

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا پس از شکست سطح حمایت ۱٫۰۷۱۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۱٫۱۰۳۶ به ۱٫۰۵۲۰) می بایست منتظر فرود قیمت به سوی سطوح ۱٫۰۶۹۰ ، ۱٫۰۶۸۶ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته گذشته) و ۱٫۰۶۸۰ بود و بسته شدن قیمت زیر سطوح ۱٫۰۷۰۵ و ۱٫۰۷۰۴ (اطراف خط میانگین متحرک ۱۰ روزه گذشته) سیگنال فروش صادر خواهد کرد.

در سایر تحولات برای شاخصی که ارزش دلار آمریکا را در برابر پایه سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند، یورو ، ین ژاپن ، دلار کانادا، پوند انگلیس، کرون نروژ و فرانک سوئیس در حال حاضر شش ارز عمده تشکیل دهنده سبد مذکور هستند پیش بینی می کنیم که در هفته جاری قیمت آن سطح مقاومت ۱۰۰٫۱۲۹ را دوباره تاچ کند و اگر این سطح شکسته شود موجب صعود قیمت به سوی سطوح ۱۰۱٫۳۳ و ۱۰۲٫۹۶ می شود.

در نمودار زیر مشخص است که این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۳ دیده می شود که این موج از سطح ۷۸٫۹۰۶ (پایین ترین سطح روز ۸ مه ۲۰۱۴) آغاز شده است.

این موج از پنج موج تشکیل شده است که موج سوم یعنی موج iii خود در قالب پنج موج کوچکتر شکل گرفته است. تا کنون چهار موج از این موج iii کامل شده است و موج پنجم یعنی موج v می تواند قیمت را تا حدود منطقه ۱۰۱٫۳۳ و ۱۰۲٫۹۶۸ هدایت کند که این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۸۶٫۴ درصدی و ۲۰۰ درصدی واقع شده اند.

در حرکت نزولی نیز تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۹۶٫۹۵۳ (خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی) باید منتظر فرود قیمت به سطح ۹۵٫۵۳۳ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) باشیم که در نمودار زیر دیده می شود

با توجه به نمودار روزانه ایندکس دلار آمریکا و روند افزایشی که قیمت با آن مواجه است و نیز بررسی امواج الیوت ویو پیش بینی می شود که حوالی قیمت ۹۶٫۹۵۳ یک کف حمایتی برای ایندکس دلار آمریکا باشد.

البته متذکر می شویم که این هفته قیمت یک نوسان مثبت را تجربه خواهد کرد و به ادامه روند افزایشی خود به سوی سطوح ۱۰۱٫۳۳ و ۱۰۲٫۹۶ از طریق شکست مقاومت ۱۰۰٫۱۲۹ ادامه خواهد داد که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا