تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۱۱۸۱ کاهش یابد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی از موج کاهشی ۱۳۰۶٫۲۲ (بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه) به ۱۱۴۲٫۸۶ (پایین ترین سطح روز ۱۷ مارس) تایید کرده است.

این نسبت‌های فیبوناچی در نمودار زیر از سطح ۱۱۴۲٫۸۶ خود را به وفور نشان داده اند که یکی از این سطوح نرخ ۱۲۰۵(خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می باشد که منجر به کاهش کنونی قیمت به سوی سطح ۱۱۸۱ شده است.

بررسی امواج الیوت در نمودار زیر نیز نشان می دهد که اونس طلا در موج نزولی c توان کاهش حتی تا سطح ۱۱۶۶ دارد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی می باشد.

در حرکت افزایشی تنها به شرط آنکه قیمت به بالای سطح مقاومت ۱۲۱۰ برسد می توان از شکست کامل سطح مقاومت ۱۲۰۵ مطمئن شد که تنها در این صورت است که می تواند هدف ۱۲۲۵ را نمایان سازد در غیر این صورت تا زمانیکه قیمت پایین این سطح مقاومت ۱۲۰۵ تثبیت شده است آنگاه گمانه ‌زنی برای ریزش قیمت تا ایستگاه بعدی یعنی سطح ۱۱۸۱ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) افزایش می‌یابد.

همانطور که در نمودار پایین دیده می شود در روند اصلاحی اخیر از سطح ۱۱۴۲٫۸۶، خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و مهمتر از همه خط فیبوناچی ۵۰ درصدی برای قیمت اونس طلا حکم رزیستنس و مقاومت مستحکم را داشته و از ادامه روند صعودی جلوگیری کرده اند و بازار نسبت به نقاطی که مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

انتظار می رود، این سطوح از این پس سد محکمی برای ادامه هر گونه حرکت صعودی اونس طلا باشد. افزایش ارزش دلار آمریکا در مقابل یورو و صعود شاخصهای سهام دلیل دیگری در اسمترار فشارهای نزولی اونس طلا در زیر سطح ۱۲۰۰ بوده است و با نگاهی به نمودار بازار، می توان حرکت نزولی اونس طلا را در موج نزولی c به سوی سطوح ۱۱۸۱ و ۱۱۶۶ مشاهده کرد.

در نمودار زیر مشخص است که باید در انتظار یک سقوط جدی برای اونس طلا باشیم و قرار گرفتن قیمت در این موج نزولی مسیر حرکت را مشخص خواهد کرد و پیش بینی می کنیم با صعود ایندکس دلار آمریکا فشارهای بیشتری در آینده نزدیک بر اونس طلا به ترتیب به سطوح ۱۱۸۱ و ۱۱۶۶ تحمیل شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا