تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن انتظار داریم که قیمت برای مدتی بین محدوده خنثی ۵۹۶۳ و ۶۰۱۳ دلار/تن در نوسان باشد و بعد از آن به سوی سطح ۵۹۱۳ کاهش یابد.

در نمودار زیر مشخص است که این منطقه خنثی مابین خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی قرار گرفته است که از سطح ۶۲۹۴٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۶ مارس) آغاز گردیده است.

به باور ما این موج نزولی می تواند قیمت را به سطح ۵۷۵۳ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) هدایت کند. با این حال خط روند نزولی قیمت که از سطح ۶۲۹۴٫۵۰ رسم شده به عنوان حمایت قیمت عمل کرده است و از ادامه ریزش قیمت جلوگیری کرده است که همین باعث اصلاح قیمت شده است.

هنوز مشخص نیست که این حرکت اصلاحی تا چه میزان می تواند استمرار داشته باشد. اگر این اصلاح ضعیف باشد نباید بیشتر از سطح ۶۰۱۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) افزایش یابد اما اگر این اصلاح قوی باشد باید منتظر استمرار این حرکت اصلاحی به سوی سطح ۶۰۷۴ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) باشیم که در نمودار زیر به وضوح مشخص است.

در حرکت نزولی باید خاطر نشان کرد که کاهش قیمت به سطح ۵۹۶۰ تاییدی در جهت شکست کامل سطح ۵۹۶۳ می باشد که می تواند هدف نزولی ۵۹۱۳ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) را مشخص سازد.

از این رو قیمت در پایین سطح مقاومت ۶۰۱۳ قرار گرفته است، بدین دلیل حرکت پس از این حرکت خنثی کاملاً نزولی خواهد بود، خصوصاً تثبیت قیمت جهانی مس در زیر ۵۹۶۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) روندی کاملاً نزولی به ترتیب به سطوح ۵۹۱۳ و ۵۸۵۲ دلار/تن را به همراه خواهد داشت.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۱۸۰۶ دلار/تن را لمس کند و قویا نیز انتظار داریم که این سطح شکسته شود و تا حدود سطح ۱۷۹۵ کاهش یابد.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که قیمت آلومینیم آلیاژی توانسته است حرکت اصلاحی خود را که از سطح ۱۷۵۶ (پایین ترین سطح روز ۱۳ آوریل) آغاز کرده است تکمیل کند.

طبق بررسی سطوح فیبوناچی از موج صعودی ۱۷۴۵ (پایین ترین سطح روز ۱۲ مارس) به ۱۸۴۴ (بالاترین سطح روز ۱۶ آوریل) نزدیک ترین سطح حمایت قیمت را بر روی ۱۸۰۶ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) نشان می دهد که موقتا از کاهش قیمت به سوی سطح ۱۷۹۵ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) جلوگیری کرده است.

به باور ما امروز اگر هم حرکت اصلاحی داشته باشیم این حرکت تصحیحی محدود به سطح مقاومت ۱۸۲۱ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) خواهد بود و در حرکت افزایشی تنها به شرط شکسته شدن این سطح مقاومت ۱۸۲۱ موجب صعود به سطح ۱۸۳۰ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) می شود.

همانطور که در بالا نیز اشاره کرده بودیم، حرکت این فلز تا زمانی که قیمت در زیر نرخ ۱۸۲۱ قرار دارد، نزولی است. با امتداد حرکت نزولی، احتمال شروع حرکت کاهشی تا نرخهای ۱۸۰۶ و ۱۷۹۵ بوجود خواهد آمد و برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی سطح ۱۸۲۱ دلار/تن بسیار مستحکم و مقاوم است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم