تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا براساس آنچه که در نمودار ۱ ساعته زیر دیده می شود قیمت در حال حاضر بین سطوح حمایت ۱۱۹۳ و ۱۲۰۳ در نوسان است و این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی c می باشد که از نظر بررسی امواج الیوت ویو این موج سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۱۲۲۴٫۱۰ (بالاترین سطح روز ۶ آوریل) تشکیل شده است.

برای امروز چنانچه قیمت بتواند خود را بالای سطح مقاومت ۱۲۰۳ به مدت حداقل ۲ ساعت تثبیت کند می تواند باعث رشد قیمت به سطوح ۱۲۰۹ و حتی ۱۲۱۶ شود این در حالی است که در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۱۱۹۳ سیگنال فروش به ۱۱۹۰ و ۱۱۸۴ صادر می کند.

افزایش نگرانی ها از وضعیت یونان و این گمانه زنی ها که بسته کمک مالی در جلسه روز جمعه وزیران دارایی اروپا برای یونان تدوین نخواهد شد از جمله عواملی است که تقاضا برای خرید اونس طلا را مقداری افزایش داده است.

در خبری دیگر امروز اعلام شد که موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) به میزان ۰٫۴۵% رشد داشته و به ۷۴۲٫۳۵ تن رسیده که این موضوع برغم اعلام آتش بس عربستان در یمن قیمت اونس طلا را بالای سطح حمایت ۱۱۹۳ نگه داشته است.

به اعتقاد من چنانچه قیمت بتواند با قدرت بالای سطح ۱۲۰۳ تثبیت شود، حرکت صعودی تا سطح ۱۲۰۹ پیش خواهد رفت و پس از آن می بایست منتظر باشیم تا ببینیم سطح مقاومت ۱۲۰۹ شکسته خواهد شد یا نه. در صورت تثبیت قیمت در بالای نرخ ۱۲۰۹ و از آنجایکه پس از آن سطح مقاومت خاصی در مقابل اونس طلا نخواهد بود، امکان صعود به ۱۲۱۶ و ۱۲۲۴ نیز وجود خواهد داشت.

در حرکت نزولی نیز تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۱۱۹۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی)، راه را برای کاهش به ۱۱۸۴ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) هموار خواهد نمود که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نوسانات امروز بازار بی تردید تحت تاثیر حرکات بازارهای سهام و ایندکس دلار آمریکا خواهد بود زیرا در تقویم اقتصادی امروز به غیر از شاخص فروش خانه های موجود آمریکا، رویدادهای چندانی زمان بندی نشده است. هفته آینده بازارها در انتظار اعلام تصمیم بانک فدرال رزرو ایالات متحده (FOMC) در خصوص نرخ بهره و سیاستهای پولی هستند که این خبر برای اونس طلا بسیار حائز اهمیت است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا