تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۵۹۱۳ دلار/تن کاهش یابد زیرا قیمت توانسته که به زیر سطح حمایت ۵۹۶۳ کاهش یابد. در نمودار زیر مشخص است که این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج نزولی c قرار داشت که شکسته شد.

این موج سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۶۲۹۴٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۶ مارس) تشکیل شده است. سطح حمایت بعدی قیمت بر روی ۵۹۱۳ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) دیده می شود که اگر شکسته شود زمینه را برای کاهش قیمت به سوی سطح ۵۸۵۲ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) فراهم می آورد.

در نمودار زیر در حرکت افزایشی تنها به شرط آنکه سطح ۵۹۶۳ که حالا تبدیل به مقاومت شده است شکسته شود باعث تقویت به سطح ۶۰۱۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می شود.

برای امروز استراتژی معاملاتی فعلی می تواند اقدام به فروش مس در سطوح پایین ۵۹۶۳ باشد و در این مسیر هدف نزولی سطح ۵۹۱۳ می باشد که در بالا بدان اشاره کردیم.

بنابراین با توجه به شکست سطح حمایت ۵۹۶۳ هنوز هم بر این باوریم که روند اصلی حرکت برای امروز کاهشی است و برای فروشندگان، سطوح حمایت قیمت زیر سطح ۵۹۶۳، فرصتهایی برای ورود به پوزیشن های فروش مس با تارگت ۵۹۱۳ دلار/تن است که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی پیش بینی می کنیم که قیمت آن تا منطقه ۱۸۳۰ و ۱۸۳۶ دلار/تن افزایش یابد که این موضوع را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی c تایید کرده است.

در نمودار تایم فریم ۱ ساعته زیر مشخص است که این سومین موج از چرخه موج بزرگتر C است که این موج از سطح ۱۷۵۶ (پایین ترین سطح روز ۱۳ آوریل) شروع شده است.

بررسی سطوح فیبوناچی نشان می دهد که برای قیمت آلومینیم آلیاژی هدف اولیه این موج افزایشی C در سطح ۱۸۶۱ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) پیش بینی می شود.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که قیمت آلومینیم آلیاژی کم و بیش سطح مقاومت ۱۸۲۱ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) را شکسته است و مقاومت بعدی بر روی ۱۸۳۰ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) قرار دارد و اگر این سطح هم شکسته شود باعث تقویت قیمت به سطح ۱۸۳۶ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) می شود.

سطح حمایت قیمت نیز بر روی ۱۸۱۲ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) دیده می شود و اگر این سطح نیز شکسته شود منجر به کاهش قیمت به منطقه ۱۸۰۵ و ۱۷۹۶ می گردد که این سطوح هر یک به ترتیب بر روی سطوح فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی واقع شده اند.

بنابراین می بینیم که طی ۲۴ ساعت گذشته، نوسانات قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی آغاز شده و حرکت آهنگی صعودی به خود گرفته است و اکنون از منظر تحلیل تکنیکال به نظر می رسد که با شکست سطح مقاومت ۱۸۲۱ خریداران آلومینیم آلیاژی کنترل بازار را با هدف محدوده ۱۸۳۰ و ۱۸۳۶ دلار/تن در دست گرفته اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم