تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۱۱۸۱ را لمس کند و در صورت شکست این سطح حمایت تا محدوده ۱۱۶۶ کاهش یابد که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

این سطح حمایت در نمودار پایین بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۱۳۰۶٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه) به ۱۱۴۲٫۸۶ (پایین ترین سطح روز ۱۷ مارس) قرار دارد که موقتا جلوی ریزش قیمت اونس طلا به سوی سطح ۱۱۶۶ گرفته است.

دیروز قیمت اونس طلا در اولین تلاش خود موفق به شکست این سطوح حمایت ۱۱۸۴ و ۱۱۸۱ نشد اما انتظار داریم که در دومین تلاش خود از این سطح حمایت عبور کند و تا سطح ۱۱۶۶ کاهش یابد.

بررسی شمارش امواج الیوت ویو نیز نشان می دهد که قیمت اونس طلا در موج نزولی c قرار دارد که در حال ریزش به سوی سطح ۱۱۸۱ می باشد.

سطح مقاومت قیمت نیز بر روی ۱۱۹۳ دیده می شود که اگر به هر دلیلی شکسته شود و حداقل دو ساعت بالای آن تثبیت شود موجب برگشت قیمت به سوی مقاومت بعدی ۱۲۰۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می شود.

از این رو می توان گفت اگرچه در طی ۲۴ ساعته گذشته حرکت کاهشی اخیر اونس طلا قادر به عبور قیمت از سطح حمایت ۱۱۸۱ نگردید، اما اونس طلا همچنان روند کاهشی خود را حفظ کرده و این درحالی است که دیروز انتشار اخبار مثبت از بازار مسکن آمریکا، موجب افزایش فشارهای نزولی بر اونس طلا شده است.

به همین خاطر با ظهور نشانه های مثبتی در رشد اقتصادی آمریکا، انتظارات برای افزایش حداقل یکبار نرخ بهره تا پایان سال بیشتر شده است و با توجه به این شرایط و انتظاراتی که دوباره در مورد افزایش نرخ بهره آمریکا بوجود آمده است، همچنان بر این باوریم که حرکت نزولی اونس طلا ادامه خواهد داشت و برای امروز می توان با فروش اونس طلا در نرخهای پایین ۱۱۸۱ در انتظار فرود بیشتر قیمت تا سطوح پایین تر یعنی سطح ۱۱۶۶ شد.

در تقویم اقتصادی امروز، مطابق معمول روزهای پنجشنبه ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران شاخص مدعیان بیمه بیکاری هفتگی (پیش بینی ۲۸۸۰۰۰ ، رقم قبلی ۲۹۴۰۰۰) اعلام می شود و در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران فروش خانه های نوساز آمریکا (پیش بینی ۵۱۴۰۰۰ واحد، رقم قبلی ۵۳۹۰۰۰ واحد) منتشر می شود.

اخبار مهم امروز را پیگیری کنید و در صورت اعلام مثبت آمار فروش خانه های نوساز و کاهش آمار مدعیان بیمه بیکاری هفتگی آمریکا، منتظر واکنش منفی اونس طلا باشید و به باور ما از منظر تحلیل تکنیکال فشارهای نزولی اونس طلا ادامه داشته و قیمت به سمت نرخهای پایین ۱۱۸۱ و ۱۱۶۶ حرکت خواهد نمود که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا