تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن مقداری به سطح ۵۹۶۳ دلار/تن اصلاح کند که این موضوع را عدم توانایی قیمت در شکست سطح حمایت ۵۸۷۴٫۵۰ تایید کرده است.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که این سطح حمایت بر روی پایین ترین سطح روز ۱۵ آوریل تشکیل شده است که باعث اصلاح مقطعی قیمت شده است.

به اعتقاد ما این حرکت اصلاحی مس محدود به سطح ۵۹۶۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج نزولی c) خواهد بود که این موج سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۶۲۹۴٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۶ مارس) شروع شده است.

از منظر تحلیل تکنیکال به باور ما دیر یا زود قیمت جهانی مس در این موج نزولی به سوی سطح ۵۷۵۳ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) کاهش خواهد یافت.

در حرکت افزایشی چنانچه سطح مقاومت ۵۹۶۳ با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت به سوی سطح ۶۰۱۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می شود.

این در حالی است که اگر سطح ۵۸۷۴٫۵۰ شکسته شود منجر به کاهش قیمت به سوی منطقه ۵۸۵۲ و ۵۸۱۰ خواهد شد که این سطوح هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی دیده می شوند.

بنابراین در حرکت نزولی نیز به باور ما تنها شکسته شدن سطح ۵۸۷۴ بار دیگر فروشندگان وارد شده و قیمت جهانی مس را به سمت سطوح ۵۸۵۲ و ۵۸۱۰ دلار/تن هدایت خواهند کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن مدتی در روندی خنثی مابین نرخهای ۱۷۹۶ و ۱۸۲۱ دلار/تن در نوسان باشد تا با شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت مشخص گردد.

این محدوده خنثی همانطور که در نمودار زیر مشخص است مابین خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی C قرار دارند که این موج از سطح ۱۷۵۶ (پایین ترین سطح روز ۱۳ آوریل) شروع شده است.

از منظر تحلیل تکنیکال، در حرکت افزایشی صعود قیمت به بالای سطح مقاومت ۱۸۲۱ موجب استمرار موج افزایشی C به سوی منطقه ۱۸۴۶ و ۱۸۳۶ به ترتیب خطوط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی و ۱۳۸٫۲ درصدی می شوند.

این در حالی است که اگر قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی به زیر سطح ۱۷۹۶ برسد زمینه را برای کاهش قیمت به سطح ۱۷۷۱ (خط ۲۳٫۶ درصدی) فراهم می آورد.

تمایل بازار بیشتر کاهش قیمت به زیر سطح ۱۷۹۶ را نشان می دهد و تا هنگامی که قیمت یکی از سطوح حرکت خنثی را نشکند، حرکت مابین این سطوح ادامه خواهد داشت و می توان سطح استاپ فروش را در نرخ بالای سطح مقاومت ۱۸۲۱ تعیین کرد.

از این رو، بهتر است به جای خرید در نرخهای بالا، در نرخهای پایین سطح ۱۷۹۶ دلار/تن اقدام به فروش آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن کرد که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم