تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

قیمت یورو در مقابل دلار آمریکا در روندی خنثی و رنج بین سطوح ۱٫۰۶۵۰ و ۱٫۰۸۵۰ قرار گرفته است و نشان دهنده کاهش انرژی خریداران و فروشندگان است. با این حال امروز انتظار می رود معامله گران تمرکز خود را به گمانه زنی ها از توافق احتمالی مقامات اروپا با یونان در جلسه فردا جلب کنند.

با این حال باید توجه داشت که در میان مدت قیمت یورو در مقابل دلار آمریکا در این روندی خنثی به حرکت خود ادامه می دهد تا فردا یا به احتمال زیاد هفته آینده شاهد شکسته شدن سطح مشخص باشیم.

عمده توجه بازار در هفته آینده به نشست جلسه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) معطوف خواهد بود و هر چند امروز در ایالات متحده آمریکا شاخص مدعیان بیمه بیکاری و فروش خانه های نوساز و فردا شاخص سفارشات کالاهای بادوام اعلام می شوند اما توجه اصلی بازار به جلسه بانک مرکزی آمریکا در هفته آینده است.

امروز یورو در واکنش به سخنان معاون ریس کمیسیون اتحادیه اروپا مبنی بر آمادگی اروپا برای رسیدن به توافق با یونان توانست مقداری از کاهش خود را جبران کند و از سطح حمایت ۱٫۰۶۷۰ به سطح ۱٫۰۸۰۰ اصلاح کرد.

به اعتقاد ما در زوج ارز یورو – دلار آمریکا محدوده نزدیکی ۱٫۰۸۲۰ ، ۱٫۰۸۳۰ و ۱٫۰۸۴۰ فرصتهای جدیدی برای ورود به پوزیشن فروش ایجاد خواهد شد و سطح مقاومت بعدی نرخ ۱٫۰۸۵۰ است.

در صورت ادامه صعود، مانع مهمی که وجود دارد، سطح مقاومت اصلی ۱٫۰۸۵۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱٫۱۰۳۶ به ۱٫۰۵۲۰) است که اگر شکسته شود، می توان به انتظار رسیدن تا سطوح ۱٫۰۹۰۰ و ۱٫۰۹۱۵ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) باشیم.

در سایر تحولات، برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن در طی ۲ الی ۴ هفته آینده تا سطوح ۶۹٫۸۴ و ۷۳٫۴۳ دلار/بشکه افزایش یابد که این موضوع را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی ۴ تایید کرده است.

همانطور که در نمودار زیر قیمت نفت برنت دریای شمال مشخص است این چهارمین موج از موج بزرگتر c است که از سطح ۱۱۹٫۱۷ (بالاترین سطح روز ۸ فوریه ۲۰۱۳) تشکیل شده است.

با توجه به اینکه ما هم اکنون در موج افزایشی ۴ قرار داریم این موج نسبت به موج دوم یعنی موج ۲ که یکنواخت بود، باید گفت که این موج ۴ بسیار تند و قوی خواهد بود.

در نمودار پایین بررسی سطوح فیبوناچی هدف این موج را در حدود سطوح ۶۹٫۸۴ و ۷۳٫۴۳ نشان می دهد که این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی و ۱۱۴٫۶ درصدی قرار دارند.

با این حال برای اینکه از رسیدن قیمت به این سطوح مطمئن شویم می بایست حتما قیمت بتواند از نزدیک ترین سطح مقاومت خود یعنی سطح ۶۴٫۰۱ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) با قدرت عبور کند. اما اگر این موج ۴ قدرت عبور از سطح مقاومت ۶۴٫۰۱ را نداشته باشد باید احتمال تکمیل این موج در اطراف سطح مقاومت ۶۴٫۰۱ و سپس برگشت قیمت در موج نزولی ۵ به سوی سطح ۴۵٫۱۹ (پایین ترین سطح روز ۱۳ ژانویه) را نیز در نظر گرفت.

با نگاهی دقیق تر به نمودار پایین می توان متوجه شد که موج ۴ در قالب سه موج تشکیل شده است که موج کنونی c در حال پیشروی قیمت به سوی سطح ۷۰٫۳۱ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) می باشد که بین هدف ۶۹٫۸۴ و ۷۳٫۴۳ می باشد.

سطح حمایت قیمت نیز بر روی ۶۱٫۴۱ قرار دارد که بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی است و اگر این سطح به هر دلیلی شکسته شود می تواند منجر به کاهش قیمت به سوی سطح ۵۹٫۳۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) شود.

در حرکت نزولی چنانچه قیمت شدیدا به زیر سطح ۵۹٫۳۰ برسد سیگنال فروش صادر خواهد کرد و آن وقت می بایست در هدف افزایشی ۶۹٫۸۴ و ۷۳٫۴۳ تجدید نظر کرد زیرا روند نزولی دراز مدت مدت می تواند در موج ۵ قیمت را به سوی سطح ۴۵٫۱۹ بکشاند.

اما همانطور که در بالا اشاره شد تا زمانیکه قیمت بالای سطوح حمایت ۶۱٫۴۱ و ۵۹٫۳۰ قرار دارد، در طی ۲ الی ۴ هفته آتی احتمال دستیابی قیمت برنت دریای شمال به سطوح ۶۹٫۸۴ و ۷۳٫۴۳ وجود دارد، از این رو برای قیمت نفت خام سبک آمریکا می توان با شکست سطح ۵۷٫۴۰ هدف ۵۹٫۱۳ دلار/بشکه را پیش بینی کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت