تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم که قیمت آن تا زمانیکه پایین سطح مقاومت ۱۲۰۰ قرار دارد، دوباره سطح حمایت ۱۱۸۴ را لمس کند که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی و کانال نزولی نشان می دهد.

در نمودار زیر این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی c قرار دارد که این موج سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۱۲۲۴٫۱۰ (بالاترین سطح روز ۶ آوریل) تشکیل شده است.

حرکت اصلاحی قیمت اونس طلا که دیروز در برخورد به سطح حمایت ۱۱۸۴ بوجود آمده است در اطراف سطح مقاومت ۱۲۰۰ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) پایان یافته است و به اعتقاد ما موج نزولی c دوباره از سر گرفته خواهد شد.

همانطور که در نمودار مشخص است قیمت در این موج در کانال نزولی در نوسان است که کف این کانال هدفی در حدود ۱۱۷۸ تا ۱۱۷۴ را نشانه گرفته است و این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی قرار دارند. در حرکت افزایشی نیز تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۱۲۰۰ باعث رشد قیمت به سطح ۱۲۰۹ می شود.

در حال حاضر برای اونس طلا سطح مقاومت ۱۲۰۰ مانع جدی برای اونس طلا است و قیمت به سوی سطح ۱۱۸۴ در حرکت نزولی است. با عبور قیمت از این سطح، اهداف نزولی بعدی ۱۱۷۸ و ۱۱۷۴ خواهند بود و شکسته شدن آن، راه را برای سقوط تا نرخ ۱۱۶۸ هموار خواهد کرد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی مشخص است.

در تقویم اقتصادی امروز، آمار سفارشات کالاهای بادوام آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران منتشر می شود و تمرکز بازار به اعلام نرخ بهره FOMC و بیانیه بانک مرکزی آمریکا خواهد بود که هفته آینده صورت می گیرد.

برای اونس طلا شاید بتوان گفت که اکنون هدف ۱۱۸۴ که سطح مهم اونس طلا است در کانال نزولی دوباره دست یافتنی باشد و تا رسیدن به این سطح اونس طلا تنها چند قدم فاصله دارد.

امروز انتشار قوی آمار سفارشات کالاهای بادوام آمریکا می تواند راه را برای ادامه کاهش قیمت اونس طلا به سطح ۱۱۸۴ هموار کند. یادآوری می شود در حرکت صعودی نیز مهمترین سطح مقاومت قیمت نرخ ۱۲۰۰ است و تنها در صورت شکست و تثبیت قیمت در بالای آن می تواند شروع حرکت صعودی به سطح ۱۲۰۹ را موجب گردد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا