تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز در نمودار قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۶۰۱۳ دلار/تن افزایش یابد که این موضوع را شکست سطح مقاومت ۵۹۶۳ تایید کرده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج نزولی c قرار دارد که سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۶۲۹۴٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۶ مارس) تشکیل شده است.

سطح مقاومت بعدی قیمت بر روی ۶۰۱۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) دیده می شود و در صورتیکه از بالا این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود زمینه را برای رشد قیمت جهانی مس به سوی سطح ۶۰۷۴ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) فراهم می آورد.

سطح حمایت قیمت نیز بر روی ۵۹۱۳ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) دیده می شود و اگر به هر دلیلی شکسته شود تاییدی در جهت استمرار موج نزولی c به سوی سطح ۵۸۵۲ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می باشد.

براساس قواعد تکنیکال در صورت عبور قیمت جهانی مس از یک مقاومت تا سطح بعدی پیشروی خواهد کرد که سطح بعدی فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی در قیمت ۶۰۱۳ دلار/تن می باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح مقاومت ۱۷۹۶ دلار/تن را تاچ کند و اگر این سطح شکسته شود موجب صعود به سطح ۱۸۰۶ می شود.

در نمودار زیر مشخص است که قیمت آلومینیم آلیاژی در سطح ۱۷۷۱ مورد حمایت قرار گرفته است و این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی C واقع شده است که این موج از سطح ۱۷۵۶ (پایین ترین سطح روز ۱۳ آوریل) شکل گرفته است.

در نمودار زیر پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سوی سطح ۱۷۹۶ اصلاح کند که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی می باشد و این تارگت در نمودار زیر به وضوح مشخص شده است.

به اعتقاد ما موج افزایشی قیمت از سطح ۱۷۴۵ (پایین ترین سطح روز ۱۲ مارس) به سوی سطح ۱۸۴۴ (بالاترین سطح روز ۱۶ آوریل) در حال پیشروی است و احتمال اینکه سطح مقاومت ۱۷۹۶ با قدرت شکسته شود زیاد است.

در حرکت کاهشی تنها به شرط نفوذ قیمت به زیر سطح ۱۷۷۱ منجر به کاهش قیمت به سوی سطح ۱۷۵۶ می شود. بنابراین از آنجایی که سطح ۱۷۷۱ حمایت مستحکم قیمت آلومینیم آلیاژی است و با توجه به قرار گرفتن اولین سطح حمایت بر روی این سطح اکنون فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن خرید و انتظار برای رسیدن قیمت به نرخ ۱۷۹۶ دلار/تن است که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم