تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم که قیمت آن پس از یک حرکت اصلاحی کوتاه به نزدیکی سطح مقاومت ۱۱۸۴ مجدد سطح حمایت ۱۱۷۴ را لمس کند و اگر این سطح شکسته شود زمینه را برای کاهش به سطح ۱۱۶۸ فراهم می آورد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی و شمارش امواج الیوت ویو تایید کرده است. در حرکت صعودی نیز تنها شکست سطح مقاومت ۱۱۸۴ سیگنال خرید به سطوح ۱۱۹۳ و ۱۱۹۹ صادر خواهد کرد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است سطح مقاومت قیمت نیز بر روی نرخ ۱۱۸۴ دیده می شود و همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت و مقاومت به ترتیب بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی c قرار دارند که سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۱۲۲۴٫۱۰ (بالاترین سطح روز ۶ آوریل) تشکیل شده است.

به اعتقاد ما این موج نزولی c در طول هفته قادر است که قیمت را تا سطح ۱۱۶۸ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) پایین بکشاند و حرکت اصلاحی که در برخورد به سطح حمایت ۱۱۷۴ بوجود آمده در اطراف سطح مقاومت ۱۱۹۹ به پایان خواهد رسید و از نزدیکی سطح مقاومت دوباره موج نزولی c از سر گرفته خواهد شد. در این صورت برای اونس طلا سطوح ۱۱۷۴ و ۱۱۶۸ می توان پیشاپیش انتظار داشت.

هرچند در معاملات روز جمعه، قیمت جهانی اونس طلا سعی در حفظ قدرت کاذب خود از سطح حمایت ۱۱۷۴ کرده بود، اما با حرکت اخیر و سقوط شدید به نرخهای پایین ۵ هفته گذشته، دور جدیدی از روند نزولی برای آن رقم خورده است.

این هفته برای اونس طلا مهم و سرنوشت ساز است و اخبار متعدد اقتصادی خصوصاً جلسه بانک مرکزی آمریکا و تصمیم گیری در مورد نرخ بهره روز مهمی را در روز چهارشنبه برای اونس طلا رقم خواهد زد.

جلسه ی روز چهارشنبه بانک مرکزی آمریکا نقش کلیدی و مهمی را ایفا می کند و می تواند تا حد زیادی پیش بینی بازار را برای تصمیم جلسه آتی FOMC در مورد افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن یا سپتامبر معین کند.

همچنان روند حرکت اونس طلا را نزولی می دانیم و انتظار می رود این حرکت نیز ادامه داشته باشد و با توجه به قرار گرفتن اولین سطح مقاومت در اطراف سطح ۱۱۸۴ اکنون فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن های فروش و انتظار برای رسیدن قیمت به نرخهای پایین است و برای خرید نیز بهتر است از سطوح بالای ۱۱۸۴ وارد خرید با هدفهای ۱۱۹۳ و ۱۱۹۹ شد.

بنابراین در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۱۱۸۴ و تثبیت کندل ۲ ساعته بالای آن موجب سیگنال خرید به سطح ۱۱۹۳ (خط فیبوناپی ۳۸٫۲ درصدی) و ۱۱۹۹ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می شود که این حرکت بستگی به شکست کامل سطح مقاومت ۱۱۸۴ دارد. بنابراین باید دید که امروز برای قیمت جهانی اونس طلا سطح مقاومت ۱۱۸۴ با قدرت شکسته خواهد شد یا خیر.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا