تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن به ناحیه ۶۱۲۲ و ۶۱۶۳ دلار/تن افزایش یابد که این حرکت را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی c تایید کرده اند.

از منظر تحلیل تکنیکال، در نمودار زیر واضح و مشخص است که این موج سومین موج از الگوی فلت (flat) است که از سطح ۵۸۷۴٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۱۵ آوریل) شروع شده است و در این موج قادر است تا سطح ۶۱۶۳ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) افزایش یابد.

در چارت پایین نزدیک ترین سطح مقاومت قیمت بر روی ۶۰۹۳ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) قرار دارد که اگر این سطح به هر دلیلی شکسته شود موجب رشد قیمت به سوی سطح ۶۱۲۲ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) می شود.

به اعتقاد ما موج افزایشی c به احتمال زیاد در حوالی سطح مقاومت ۶۱۶۳ به پیک و سقف قیمت دست خواهد یافت زیرا چنین به نظر می رسد که صعود قیمت به بالای سطح ۶۱۴۰ (خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۶۲۹۴٫۵۰ – بالاترین سطح روز ۲۶ مارس) قیمت را در حالت اشباع از خرید قرار می دهد.

در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۶۰۴۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) زمینه را برای کاهش قیمت به سوی سطح ۵۹۷۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) هموار می سازد.

در هر صورت برای امروز چشم انداز حرکت همچنان صعودی است و در این مسیر، هدف قیمت جهانی مس رسیدن قیمت به نرخهای ۶۱۲۲ و ۶۱۶۳ دلار/تن است که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن بتواند سطح مقاومت ۱۸۳۱ دلار/تن را بشکند و تا حدود سطح ۱۸۴۵ افزایش یابد که این موضوع را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی C تایید کرده است.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که این سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۱۷۵۶ (پایین ترین سطح روز ۱۳ آوریل) آغاز شده است.

از نظر تحلیل تکنیکال این موج از قدرت و توانایی خوبی برای ایجاد پتانسیل صعود قیمت برخوردار است که نمونه این حرکت افزایشی را روز جمعه شاهد بودیم و در این موج هدف ۱۸۶۹ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) را نشانه گرفته است.

نزدیک ترین سطح مقاومت قیمت بر روی ۱۸۳۱ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) وجود دارد که موقتا مانع از رسیدن قیمت به مقاومت بعدی ۱۸۴۵ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) شده است.

هر چند این سطح مقاومت منجر به برگشت و اصلاح قیمت شده است اما این حرکت اصلاحی کوتاه و محدود به سطح حمایت ۱۸۱۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) خواهد بود.

از این رو همانطور که در چارت زیر مشخص است در صورت تثبیت کامل قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بالای این سطح مقاومت ۱۸۳۱، بازگشت قدرتمند حرکت صعودی تایید شده و راه برای صعود تا هدف ۱۸۴۵ دلار/تن هموار خواهد شد که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیازی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم