تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

برای شاخصی که ارزش دلار آمریکا را در برابر پایه سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند، یورو ، ین ژاپن ، دلار کانادا ، پوند انگلیس ، کرون نروژ و فرانک سوئیس در حال حاضر شش ارز عمده تشکیل دهنده سبد مذکور هستند پیش بینی می کنیم که در هفته جاری قیمت آن کمی به نزدیکی سطح ۹۵٫۵۳۳ اصلاح کند زیرا حرکت اصلاحی که از سطح ۱۰۰٫۳۹۰ (بالاترین سطح روز ۱۳ مارس) شروع شده کمی دیگر احتمالا ادامه داشته باشد.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که این حرکت اصلاحی در قالب موج نزولی iv صورت گرفته که چهارمین موج از چرخه پنج موجی قیمت است که از سطح ۷۹٫۷۴ (پایین ترین سطح روز ۱ جولای ۲۰۱۴) تشکیل شده است. این موج اندکی به زیر سطح حمایت ۹۶٫۹۵۳ (خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی از موج بزرگتر ۳) رسیده که این موج از سطح ۷۸٫۹۰۶ (پایین ترین سطح روز ۸ مه) شکل گرفته است.

سطح حمایت بعدی قیمت بر روی ۹۵٫۵۳۳ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) وجود دارد که آخرین ایستگاه حرکت اصلاحی قیمت ایندکس دلار آمریکا پیش بینی می شود. در حرکت صعودی نیز سطح مقاومت قیمت بر روی نرخ ۹۸٫۳۷۲ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) دیده می شود که اگر به هر دلیلی شکسته شود زمینه را برای استمرار روند صعودی قدرتمند قیمت به سوی سطح ۱۰۰٫۱۲۹ (خط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی) فراهم می آورد.

اخبار متعددی که در طی این هفته در بازار منتشر خواهند شد، می تواند واقعیت حرکت اصلی را معین کند. وضعیت برای یورو در مقابل دلار آمریکا نیز تقریبا به همین منوال است و چند روزی است که شاهد حرکت خاصی در بازار نبوده ایم و قیمت بین محدوده خنثی ۱٫۰۸ و ۱٫۰۹ در نوسان است که این مسئله موج احتمالی روز چهارشنبه را قویتر خواهد کرد.

علاوه بر مسائل تکنیکی و نیاز بازار به استراحت پس از موج قدرتمند هفته گذشته انتظار بازار برای جلسه بسیار حیاتی بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه نیز موجب حاکم شدن چنین فضایی بر بازار شده است. با نزدیک شدن به زمان اعلام این خبرها گمانه زنیها بازار را هدایت خواهد کرد و احتمالا امروز و فردا شاهد ایجاد تحرکاتی در بازار خواهیم بود تا واکنش اصلی بازار بعد از خبر روز چهارشنبه صورت گیرد.

در جفت ارز یورو – دلار آمریکا سطوح حمایت امروز به ترتیب در نرخهای ۱٫۰۸۲۵ ، ۱٫۰۸۲۰ و ۱٫۰۸۰۰ سطوح مقاومت به ترتیب در نرخهای ۱٫۰۹۱۴ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱٫۱۰۳۶ به ۱٫۰۵۲۱)، ۱٫۰۹۲۰ ، ۱٫۰۹۵۰ (اطراف خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) و ۱٫۰۹۶۰ قرار دارند.

سطح مقاومت اولیه بر روی نرخ ۱٫۰۹۵۰ تشکیل شده است و برای توقف حرکت نزولی، می بایست قیمت در بالای نرخهای ۱٫۰۹۵۰ و ۱٫۰۹۶۰ تثبیت شود. برای حرکت نزولی یورو نیز می بایست این هفته قیمت یورو در زیر سطوح حمایت کلیدی ۱٫۰۶۵۰ و ۱٫۰۶۲۵ بسته شود تا دوباره فروشندگان را ترغیب کند.

در جفت ارز دلار آمریکا – ین ژاپن نیز انتظار می رود برای امروز فرصتهایی برای ورود به پوزیشن خرید در محدوده ۱۱۸٫۸۵ ، ۱۱۸٫۸۰ ، ۱۱۸٫۶۵ و ۱۱۸٫۵۰ (استاپ پایین) ایجاد شود و فرصتهایی برای فروش در سطح ۱۱۹٫۴۰ یا پس از آن در سطوح ۱۱۹٫۶۰ ، ۱۱۹٫۷۵ ، ۱۱۹٫۸۰ و ۱۲۰٫۰۰ ایجاد گردد.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز برای امروز سطح ۱۳۰٫۰۰ مقاومت مستحکم صعودی در زوج EURJPY است و با توجه به قرار گرفتن اولین سطح مقاومت در سطح ۱۳۰٫۰۰ اکنون فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن های فروش و انتظار برای رسیدن قیمت به نرخهای پایین یعنی سطح ۱۲۹٫۰۰ است و برای امروز بهتر است در نزدیکی سطح حمایت ۱۲۹٫۰۰ نسبت به تسویه فروش اقدام شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا

 ایندکس دلار آمریکا