تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا همانطور که در نمودار زیر مشخص است پیش بینی می کنیم که قیمت برگشت کند و مقداری از صعود روز گذشته خود را به نرخهای پایین اصلاح کند که این موضوع را عدم توانایی قیمت در شکست کامل ۱۲۰۵ و ناتوانی قیمت در تثبیت بالای این سطح نشان داده است.

به همین خاطر تا زمانیکه قیمت در پایین سطح ۱۲۰۵ قرار دارد احتمال اینکه قیمت به سمت سطح حمایت ۱۱۸۱ برگردد زیاد است، این در حالی است که در روند صعودی، تنها در صورت بازگشت قیمت به بالای سطح مقاومت ۱۲۰۵ و شکست قدرتمند ۱۲۰۹ احتمال صعود قیمت تا نرخ ۱۲۲۴ را بوجود می آورد.

در نمودار زیر این سطوح حمایت و مقاومت هر یک به ترتیب بر روی سطوح فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج کاهشی ۱۳۰۶٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه) به ۱۱۴۲٫۸۶ (پایین ترین سطح روز ۱۷ مارس) تشکیل شده اند.

خط روند مقاومت دیگری که توسط خط روند نزولی از برخورد نقاط ۱۳۰۶ و ۱۲۲۴ به یکدیگر رسم شده اند نیز روز گذشته مانع از رشد بیشتر قیمت به بالای سطح مقاومت ۱۲۰۵ گردید و این احتمال برگشت و اصلاح قیمت به سوی سطح ۱۱۸۴ را بوجود آورده است یا حداقل می توان گفت قیمت امروز پایین این سطح مقاومت و خط روند نزولی قرار خواهد گرفت.

از منظر تحلیل تکنیکال، حرکت افزایشی روز گذشته را نمی توان از نظر شمارش امواج الیوت تجزیه و تحلیل کرد اما چنانچه در حرکت صعودی سطح مقاومت ۱۲۰۵ با قدرت شکسته شود، در صورت تحقق این روند احتمال تقویت بیشتر تا نرخ ۱۲۲۴ بوجود خواهد آمد این در حالی است که اگر سطح ۱۱۸۱ شکسته شود زمینه را برای استمرار موج نزولی قیمت که از سطح ۱۲۲۴٫۱۰ (بالاترین سطح روز ۶ آوریل) شروع شده است را بیشتر خواهد کرد.

در تقویم اقتصادی امروز به غیر از شاخص ضریب اطمینان مصرف کنندگان (پیش بینی ۱۰۲٫۶ ، رقم قبلی ۱۰۱٫۳) در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران اخبار و رویداد خاصی زمان بندی نشده است و باز هم باید منتظر اعلام تصمیم نهایی از سوی بانک مرکزی آمریکا (FOMC) در روز چهارشنبه باشیم.

شاید تا آن هنگام قیمت جهانی اونس طلا به ادامه حرکت در روندی خنثی بین سطوح ۱۱۸۱ و ۱۲۰۵ ادامه دهد که در نمودار زیر مشاهده می فرمایید و فردا انتظار برای اعلام تصمیم FOMC برای نرخ بهره جدید بانک مرکزی آمریکا معاملات را در روندی آرام پیش ببرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا