تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۶۰۴۹ دلار/تن را لمس کند و اگر این سطح شکسته شود منجر به کاهش قیمت به سطح ۵۹۷۹ می شود که این موضوع را شکسته شدن سطح حمایت ۶۰۹۳ تایید کرده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این دو سطوح حمایت به ترتیب بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی c قرار دارند که سومین موج از الگوی شبیه یک پهنه نا‌منظم (irregular flat) محسوب می شود که از سطح ۵۸۷۴٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۱۴ آوریل) شکل گرفته است.

در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۶۰۴۹ شکسته شود نه تنها منجر به کاهش قیمت به سطح ۵۹۷۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می شود بلکه نشانه ای در جهت تکمیل شدن موج c می باشد.

سطح مقاومت قیمت نیز بر روی ۶۱۲۲ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) است و اگر این سطح شکسته شود باعث صعود قیمت به سطح ۶۱۶۳ می شود که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی می باشد.

این موضوع نشان می دهد تا زمانیکه قیمت پایین سطح مقاومت ۶۱۲۲ و خط روند رسم شده قرار دارد، همچنان فشارهای نزولی پابرجاست و از این رو، تمرکز می بایست بر کاهش قیمت به سوی سطح ۶۰۴۹ و ۵۹۷۹ باشد که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۱۸۱۹ دلار/تن اصلاح کند و این موضوع را عدم قدرت و ناتوانی قیمت در شکست سطح مقاومت ۱۸۴۵ تایید کرده است.

همانطور که در چارت زیر پیداست این سطح مقاومت قیمت آلومینیم آلیاژی بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C قرار گرفته است که سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۱۷۵۶ (پایین ترین سطح روز ۱۳ آوریل) شروع شده است.

با نگاهی به نمودار پایین در تایم فریم ۱ ساعته می توان متوجه شد که این موج در قالب پنج موج کوچک شکل گرفته است که سیگنال قوی در جهت تکمیل شدن این موج صادر کرده است.

هر چند قیمت هنوز در موج پنجم یعنی موج ۵ قرار دارد اما به احتمال زیاد این موج در اطراف همان سطح مقاومت ۱۸۴۵ به پیک و سقف قیمت خود رسیده باشد و این احتمال قویا وجود دارد که قیمت به سطح ۱۸۱۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) کاهش یابد.

در شکل افزایشی قیمت تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۱۸۴۵ تاییدی در جهت افزایش قیمت در موج C به سوی سطح مقاومت ۱۸۶۹ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) می باشد.

در هر صورت برای امروز در قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی شکسته شدن سطح ۱۸۳۰ پتانسیل ورود فروشندگان با هدف ۱۸۱۹ دلار/تن را دارد که این سطح در نمودار زیر بر روی کف موج ۴ قرار گرفته است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم