تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

در جفت ارز یورو – دلار آمریکا با رسیدن قیمت به سطوح بالای ۱٫۰۹۲۵ حرکت صعودی این زوج رفته رفته بیشتر می شود و در نتیجه، همانگونه که در نمودار زیر مشخص است کف ابر ایچیموکوی و سطح مقاومت ۱٫۰۹۱۴ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱٫۱۰۳۶ به ۱٫۰۵۲۰) به سمت بالا شکسته شده اند.

برای امروز تا قبل از خبر فردا شب بانک مرکزی آمریکا می توان زمان شروع حرکت اصلاحی یورو را به نرخهای بالا اعلام کرد خصوصاً اینکه قیمت هم اکنون به راحتی در بالای سطح میانگین متحرک ۵۵ روزه در سطح ۱٫۰۹۳۳ تثبیت شده است.

از منظر تحلیل فاندامنتال نیز به دلیل سخنان اخیر نخست وزیر یونان و خوشبینی از احتمال حصول توافق و کمک مالی EU/IMF به یونان، حرکت اصلاحی و صعودی یورو قدرت بیشتری به خود گرفته است.

دور جدید مذاکرات یونان با اتحادیه اروپا در روز ۱۱ مه خواهد بود که یک روز قبل از موعد سررسید پرداخت بدهی ۷۰۰ میلیون یوروی یونان به صندوق بین المللی پول می باشد.

بدین ترتیب از آنجایی که امروز یورو توانسته برای اولین بار در طی ۱ ساله گذشته خود را بالای خط میانگین متحرک ۵۵ روزه تثبیت کند، باید منتظر افزایش قیمت یورو در مقابل دلار آمریکا به نرخهای بالای ۱٫۰۹۵۰ تا قبل از خبر فردا شب باشیم.

به بیان دیگر، بازار نسبت به تصمیمات در خصوص مذاکرات یونان با اتحادیه اروپا حساس است و در صورتیکه کمک مالی اتحادیه اروپا به یونان با موافقت همراه باشد، احتمال ادامه افزایش یورو در کوتاه مدت به سطح ۱٫۱۰۳۶ (بالاترین سطح اوایل ماه آوریل) و ۱٫۱۰۵۰ پس از آن سطح ۱٫۱۱۰۰ و ۱٫۱۱۶۴ (سقف ابر ایچیموکوی روزانه) وجود دارد که در نمودار زیر مشخص شده است.

فردا مقامات بانک فدرال رزرو آمریکا (FOMC) تشکیل جلسه می دهند و باید دید آیا تغییری در میزان نرخ بهره یا سیگنالی در این خصوص برای افزایش در ماه ژوئن صورت می گیرد یا نه. این درحالی است که قرار است فردا تا قبل از انتشار بیانیه بانک مرکزی گزارش اولیه رشد تولیدات ناخالص داخلی (GDP) آمریکا منتشر شود و پیش بینی می شود میزان رشد اقتصادی در سه ماهه اول سال ۲۰۱۵ از رقم قبلی ۲٫۲% به ۱٫۰۰% تغییر یابد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جفت ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

**************************************************

در سایر بازارها، برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن در طی ۲ الی ۴ هفته آینده سطح مقاومت ۱۸۸۸ دلار/تن را بشکند و تا حدود سطح ۱۹۳۲ صعود کند که این موضوع را امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۲۱۱۹٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۹ اوت) به ۱۷۴۵ (پایین ترین سطح روز ۱۲ مارس ۲۰۱۵) تشکیل شده است.

در چارت پایین این روند در قالب پنج موج شکل گرفته است که نشاندهنده تکمیل شدن این موج نزولی از سطح ۲۱۱۹٫۵۰ می باشد و با توجه به آنکه قیمت توانسته از مقاومت ۱۸۳۳ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) عبور کند احتمال برگشت قیمت به روند افزایشی به سوی سطح مقاومت ۱۸۸۸ وجود دارد و چشم انداز نزولی سه ماهه با هدفهای ۱۶۸۷ و ۱۵۵۴ که در اواخر ماه مارس ارائه شده بود دیگر مورد توجه بازار نیست.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که قیمت این فلز در موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی قرار دارد که این سیکل افزایشی از امواج الیوت از سطح ۱۷۴۵ آغاز شده است.

هر چند پیش بینی در طی ۲ الی ۴ هفته آینده افزایش قیمت به سطح ۱۹۷۶ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) کمی اغراق آمیز است اما با توجه به آنکه احتمال شکست سطح مقاومت ۱۸۸۸ بسیار زیاد است، هدف اولیه ۱۹۳۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) واقع بینانه به نظر می رسد که این حرکت را پتانسیل قوی افزایش قیمت تایید کرده است.

در نمودار بعدی بررسی و تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی هدف موج c را سطح ۱۹۲۸ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) نشان می دهد که این هدف بسیار نزدیک به سطح ۱۹۳۲ می باشد.

در حرکت نزولی نیز تنها شکسته شدن سطح حمایت ۱۸۳۳ منجر به کاهش قیمت به سطح ۱۸۰۰ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) می شود.

بنابراین برای چشم انداز ۱ ماهه آینده همچنان بر این باوریم که در شرایط فعلی حرکت قیمت آلومینیم آلیاژی به نفع خریداران است و هدف افزایشی به ترتیب سطوح ۱۸۸۸ و ۱۹۳۲ دلار/تن پیش بینی می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم